تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل برنامه‌های هفته دفاع مقدس سالجاری در استان اردبیل را تشریح کرد.

علی واحد امروز ۲۶ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در آستانه هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت مجموعه موزه دفاع مقدس در نشر و بهره‌برداری از آثار مربوط به دفاع مقدس گفت: ۶۱ کتاب در سال ۱۴۰۲ توسط مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسید و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نیز تاکنون ۳۴ اثر از نویسنده‌ها، تولید و چاپ شده است تا در مجموع ۹۵ کتاب با محتوای خاطرات شهدا، رزمندگان و آثار شعر و نقل‌قول ها به چاپ برسد.

وی افزود: محتواهای تولید شده توسط نویسندگان، در قالب داستان و پژوهش است که نویسنده این آثار با عشق و علاقه به شهدا و رزمندگان آن‌ها را تالیف کرده است.

بازخوانی عملیات بیت المقدس در محل موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات بیت‌المقدس در محل موزه دفاع مقدس اردبیل شبیه‌سازی و بازخوانی می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه رزمی، فرهنگی عملیات بیت‌المقدس در محل موزه دفاع مقدس واقع در مجموعه شورابیل اردبیل افزود: این نمایشگاه در بیش از ۴۲ غرفه با مشارکت ادارات استان به ویژه بسیج و سپاه برپا می‌شود.

واحد با بیان اینکه این نمایشگاه روز شنبه ۳۱ شهریورماه حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر با حضور اقشار مختلف مردم، رزمندگان و یادگاران جبهه و جنگ و مسئولان نظامی، انتظامی و عالی استان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: تمامی اقشار مختلف مردم می توانند در طول هفته دفاع مقدس از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: در طول هفته دفاع مقدس در محل موزه دفاع مقدس واقع در مجموعه شورابیل اردبیل هر روز نمایش خیابانی و رزمی توسط رزمندگان و فرماندهان اجرا خواهد شد.

اجرای بیش از ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

واحد با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «در راه فتح قله ایم» نامگذاری شده است، افزود: زیارت و عطرافشانی گلزار شهدا، تعویض پرچم‌های مزار شهدا، فضاسازی محیطی، تزیین ورودی ادارات به تصاویر شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در قالب افتخار محله‌ها و اجرای برنامه روایتگری به دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف آشنایی آنها با آرمان‌ها ، ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان غیور از جمله این برنامه‌هاست.

برپایی نمایشگاه و اکران فیلم‌سینمایی به صورت رایگان در محل موزه حفظ ارزش‌های دفاع‌مقدس

وی همچنین اجرای نمایش خیابانی، اجرای نمایش صحنه‌ای با عنوان "خاطرات خانه ای که نیست" در سالن مجتمع فرهنگی هنری فدک، پخش فیلم سینمایی در رابطه با دفاع مقدس در سالن سینما موزه دفاع مقدس، برگزاری محفل خاطره گویی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان جبهه و جنگ، افتتاح پارک خانواده در محوطه شورابیل اردبیل، برگزاری نشست پیام‌آوران عاشواریی خواهران شهدا و بانوان پیشکسوت، تجلیل از بانوان ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس و جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی و انقلابی ، اجرای طرح سواد رسانه و تولید محتوا، گردهمایی بانوان فاطمی با عنوان "رهروان فاطمی"، برگزاری مهرواره تحت عنوان "قاسمان زمان"، برگزاری جشن بزرگ نوجوانان و نونهالان (همایش سلاله‌ها)، برگزاری سلسه نشست جهاد تبیین برای اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان، روحانیون، بانوان و هنرمندان، رونمایی از چندین کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب و پوستر را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل ذکر کرد.

آزادی ۳۵ زندانی غیرعمد به مناسبت هفته دفاع مقدس

واحد از دیگر برنامه‌های هفته دفاع، به افتتاح چند طرح و اثر علمی و هنری اشاره کرده و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هفته، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، برپایی پاتوق کتاب در محل نمایشگاه توسط کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی الفبای مقاومت‌، برگزاری مهرواره فرهنگی قاسمیان زمان، شامل داستان نویسی، قصه‌گویی مادران شهدا و تولید پادکست‌ است.

واحد افزود: آزادی تعداد ۳۵ نفر از محکومان مالی و غیرعمد از برنامه‌های ویژه دفاع‌مقدس است؛ همچنین آغاز تدوین تاریخ شفاهی خانم فاطمه رهبر که در زمان دفاع مقدس به مهاجران جنگ زده جنوب رسیدگی می‌کرد، از دیگر برنامه‌های متفاوت ما می‌باشد.

وی اظهار کرد: تجلیل از رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین دفاع مقدس، بارگذاری کلیپ دفاع مقدس در فضای مجازی، تولید و پخش مستند تلویزیونی، برگزاری همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر خاطره و خاطره‌گویی، آزادی بیش از ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد، برپایی نمایشگاه راه روشن، برپایی ایستگاه‌های سلامت و صلواتی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و شرکت در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز جمعه در تمامی شهرستان های استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل است.

تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از پیشرفت ۹۰ درصدی مرکز فرهنگی هنری و موزه دفاع مقدس اردبیل خبر داد و گفت: تکمیل این مجموعه فاخر و ارزشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

واحد با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در موزه فرهنگی هنری دفاع مقدس استان اردبیل افزود: عملیات اجرایی و احداث موزه دفاع مقدس اردبیل از اوایل سال ۱۳۹۵ شروع شد و تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: اغلب کارهای عمرانی این مجموعه انجام شده و فقط دستگاه‌ها و تجهیزات مانده است که در صورت تامین منابع این تجهیزات هم در محل نصب و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

واحد با تقدیر از زحمات و همکاری شهرداری و اعضای شورای شهر اردبیل، خاطرنشان کرد: برای بهسازی و زیباسازی محوطه پیرامون مجموعه موزه فرهنگی هنری دفاع مقدس استان نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403062616826
  • خبرنگار :