نکوداشت نیروهای داوطلب بهداشت و درمان اربعین ۱۴۰۳ در استان سمنان

آیین نکوداشت نیروهای داوطلب بهداشت و درمان اربعین ۱۴۰۳ با حضور معاون سیاسی - امنیتی استاندار، مدیرعامل هلال احمر، مدیریت درمان تامین اجتماعی و نماینده دفتر ولی فقیه در هلال احمر برگزار شد.

فرج‌الله شوشتری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این آیین با تقدیر از تلاش‌های داوطلبان بهداشت و درمان ستاد اربعین استان، اظهار کرد: حضور کادر بهداشت و درمان در اربعین سبب می‌شود زوار سفری ایمن‌تر داشته باشند.

وی به تمجید از خدمات داوطلبان پرداخت و ادامه داد: حضور نیروهای داوطلب بهداشت و درمان در این سفر باعث می‌شود که دلدادگان اباعبدالله‌ (ع) بهره‌برداری معنوی بیشتری ز این سفر داشته باشند.

او برپایی اجتماع بزرگ اربعین را یک رویداد بزرگ شیعی اسلامی دانست و گفت: استقبال میلیونی از این اجتماع از یک سو و حضور مشتاقانه تعداد زیادی از جامعه سلامت برای خدمات‌دهی به زوار، سفر اربعین را به یک سفر معنوی و خاطره‌انگیز برای همه زوار تبدیل می‌کند.

شوشتری با اشاره به اینکه تاریخ بشریت یک بدهی به امام حسین (ع) داشت، بیان کرد: بیش از ۱۴۰۰ سال پیش از این، وجود مبارک حضرت امام حسین (ع) از مردم زمانه یاری طلبید، اما فقط ۷۰ تا ۸۰ نفر او را یاری کردند و به چهره‌هایی نامدار و ماندگار تبدیل شدند؛ اما امروزه میلیون‌ها زائر دلداده خود را در دریای خروشان عشق به اباعبدالله‌ (ع) پاک و منزه می‌کنند.

فرج الله شوشتری سرپرست معاونت سیاسی استاندار

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشکر از اقدامات هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بخش مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در حوزه خدمات دهی به زوار اربعین، گفت: هر سال بر حجم خدمات ارائه‌شده به زوار افزوده شده است.

خدمات دهی۸۰ آمبولانس هلال احمر در اربعین

حسین درخشان، مدیرعامل هلال احمر استان سمنان نیز با تمجید از خدمات داوطلبان بهداشت و درمان اربعین امسال، اظهار کرد: همه موکب‌های بهداشت و درمان چه در مناطق مرزی و چه در کربلا و نجف با هماهنگی هلال احمر ایجاد شده‌اند.

وی از اعزام ۸۰ آمبولانس هلال احمر به این اجتماع بزرگ مذهبی خبر داد و گفت: ۱۵۰ خودروی امدادی هلال احمر به ارائه خدمت به زوار می‌پرداختند.

او با بیان اینکه امسال ۳۰۰ تن بار دارویی برای خدمات‌دهی در اربعین از طریق هلال احمر به عراق بارگیری شد، ادامه داد: موکب سفیدپوشان استان سمنان امسال نیز یکی از فعال‌ترین موکب های بهداشت و درمان بود.

امیدیان، مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان نیز گفت: امسال چهار موکب درمانی در مرز و کربلا و نجف راه‌اندازی شد که یکی از آنها متعلق به تامین اجتماعی بود که بخش عمده داروهای آن توسط تامین اجتماعی استان تامین شد.

امیدیان از پزشکان موکب و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان

سفیدپوشان استان سمنان تنها موکب مردمی حوزه درمان

وی با بیان اینکه موکب سفیدپوشان استان سمنان تنها موکب مردمی در حوزه درمان بوده است، اظهار کرد: این موکب امسال با بیش از ۵۰ نیرو به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار پرداخت.

وی با اشاره به حجم خدمات ارائه‌شده توسط پزشکان و کادر درمان این موکب، گفت: در برخی روزها ۸۰۰ بیمار را ویزیت می‌کردیم؛ اما هیچ احساس خستگی نداشتیم و این در حالی است که گاهی در درمانگاه‌های اینجا حداکثر ۱۰۰ بیمار را ویزیت می‌کنیم.

امیدیان با بیان اینکه هر نیرو در این موکب‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت فعالیت روزانه داشت، ادامه داد: در موکب کربلا برخی روزها ۲۰ هزار خدمت ثبت‌شده در یک روز داشتیم.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: جدا از موکب تامین اجتماعی، امسال دو موکب دانشگاه علوم پزشکی استان و یک موکب درمانی هلال احمر استان خدمات ماندگاری به زوار ارائه دادند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان افزود: امسال در موکب‌های استان پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌ تخصص و اعضای هیئت علمی دانشگاه و نیروهای درمانی زیادی حضور داشتند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062616824
  • خبرنگار : 50233