• سه‌شنبه / ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401080301664
  • خبرنگار : 50180

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

در حوزه پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم

در حوزه پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پزشکی کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حالی که قبل از انقلاب پزشک وارد می‌کردیم، امروز در حوزه پزشکی پیشرفت چشمگیری داریم.

دکتر قباد محمدی امروز (سوم آبان) در آیین تجلیل از موکب‌داران سلامت استان کرمانشاه، با قدردانی از خدمات‌رسانی کادر درمان در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: در جریان پیاده‌روی اربعین خدمات بهداشتی درمانی خیلی خوبی به زوار عتبات‌ عالیات در مرز خسروی و دیگر مسیرهای تردد زوار در استان کرمانشاه ارائه شد.

وی با اشاره به پای کار بودن سپاه، ارتش و هلال احمر در ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به زوار پیاده‌روی اربعین، گفت: به دلیل ترافیک سنگین ایام اربعین به ویژه در مسیر برگشت زوار خیلی نگران تصادفات در محورهای تردد زوار در استان کرمانشاه بودیم که به یاری خداوند و با همکاری هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی با وجود اینکه تصادفات زیادی هم در مسیر داشتیم، اما کمترین تلفات را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای هم به بالا بودن دمای هوا در ایام پیاده‌روی اربعین داشت و گفت: دمای بالای هوا نگرانی از بروز پدیده گرمازدگی در بین زوار را بیشتر می‌کرد که خوشبختانه با پای کار بودن کادر درمان هیچ‌گونه تلفاتی در خصوص گرمازدگی در پیاده روی اربعین در استان نداشتیم، البته بیش از ۲۰۰۰ نفر گرمازده به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین خدمات سرپایی به زوار اربعین رایگان ارائه شد، تاکید کرد: در ایام اربعین نه کمبود دارو در استان داشتیم و نه حتی کمبود سرم.

محمدی افزود: باید نواقص کار را در خدمت رسانی به زوار پیاده روی اربعین پیدا کرد تا در سنوات بعدی خدمات بهداشتی درمانی مطلوب‌تری به زوار ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین اثرات فرهنگی زیادی در جامعه با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن و شبکه‌های ماهواره‌ای دارد، گفت: پیاده‌روی اربعین جامعه را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پیشرفت‌های علمی رخ داده در کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و گفت: قبل از پیروزی انقلاب در زمینه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی و دارو و درمان کشوری کاملا وابسته بودیم، کما اینکه از کشورهایی مثل بنگلادش در داخل کشور پزشک داشتیم و از همه جا هم دارو وارد می‌کردیم، اما امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که پیشرفت پزشکی ما پا به پای جهان است.

 وی ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کرونا در مدت زمان کوتاهی از نظر تامین دارو و ماسک و دیگر تجهیزات خود را مجهز کرده و حتی در زمینه تولید واکسن هم که تنها پنج، شش کشور دنیا توانستند ورود کنند، موفق عمل کردیم و به تولید رسیدیم.

رضا منصوری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز در این همایش اظهار کرد: بالغ بر ۳۰ موکب درمانی در کنار مراکز درمانی ثابت و سیار مستقر در مرز خسروی از سوی بسیج جامعه پزشکی در مسیرهای تردد زوار، از ورودی استان کرمانشاه در شهرستان کنگاور تا مرز خسروی برپا شده بود که خدمات بهداشتی و درمانی مطلوبی را به زوار اربعین ارائه کرد.

در پایان این مراسم از موکب‌داران سلامت کرمانشاه تجلیل شد.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha