شهناز آقاخانی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، درباره فعالیت خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی استان زنجان، اظهار کرد: در زندگی امروزه با توجه به فشارها و اضطرابهای متفاوتی که وجود دارد، مردم نیازمند دریافت خدمات مشاوره هستند، از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است برای بعضی افراد چالشهایی داشته باشد، خط تلفن صدای مشاور از طریق سازمان بهزیستی برای ارائه مشاوره رایگان فعال است.
وی بیان کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماسگیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها گاهی ضرورت دارد، برای دریافت خدمات روانشناختی و راهنمایی به مراکز مشاوره حضوری ارجاع داده شوند.
آقاخانی با بیان اینکه خط مشاوره ۱۴۸۰ بهصورت رایگان از ساعت ۸ تا ۲۴ فعال است، ادامه داد: مردم میتوانند برای دریافت مشاوره در زمینهها فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، شغلی و مشاوره پیش از ازدواج و پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی و اجتماعی با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند.
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: هدف خط مشاوره ۱۴۸۰ مشاوره و راهنمایی اولیه بخصوص در مسائل ضروری که برای افراد رخ داده است و در همان لحظه نیاز به دریافت مشاوره دارند. افرادی که نمیتوانند بهصورت حضوری مشاوره دریافت کنند، میتوانند به بهترین شکل از مشاوره تلفنی بهرهمند شوند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۴۶۱ تماس با خط ۱۴۸۰ برقرار شده و در پنج ماه نخست امسال نیز ۸۸۰۰ تماس موفق وجود داشته است.
انتهای پیام