سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

۱.۶ میلیون کرمانشاهی عضو تعاونی‌ها هستند

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو تعانی‌های کرمانشاه هستند.

بهروز جمشید مفید به مناسبت روز تعاون(۱۳ شهریور)، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت حوزه تعاون در اقتصاد کشور، گفت: تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است، بگونه‌ای که تاکید شده سهم بخش تعاون از اقتصاد باید به حدود ۲۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعاون نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و مردمی کردن اقتصاد دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت چهاردهم نیز توجه ویژه‌ای به بخش تعاون داشته باشد، یادآور شد: اجرای سند چشم‌انداز توسعه بخش تعاون و تقویت جایگاه تعاونی‌ها از مهمترین مطالبات حوزه تعاون از دولت جدید است.

جمشید مفید معتقد است، چنانچه دولت بتواند کسب و کارهای مبتنی بر تعاونی‌ را توسعه دهد، تاثیر آن را در ارتقاء رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال برای جوانان خصوصا فارغ‌التحصیلان شاهد خواهیم بود.

وی سپس به وضعیت تعاونی‌ها در استان کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۳۳۰۰ تعاونی فعال در گرایش‌های مختلف تعاونی‌های مسکن، مصرف، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، تعاونی‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی، خدمات، دانش بنیان، تعاونی‌های مرزنشین و توسعه و عمران شهرستانی داریم.

به گفته این مسئول، تعاونی‌ها برای  حدود ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر در استان کرمانشاه فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعی استان کرمانشاه تعداد افرادی که از جمعیت دو میلیون نفری استان عضو تعاونی‌ها هستند را نیز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان عضویت در تعاونی‌ها بیانگر جایگاه فرهنگ تعاون بین مردم استان است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061307720
  • خبرنگار : 50181