افسردگی بیشترین علت تماس با بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تا پایان مردادماه بیش از ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط ۱۴۸۰ ارائه شده است.

وجیهه محمدی فلاح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان مردادماه، بیش از ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: هدف از راه اندازی سامانه صدای مشاور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء فرهنگ زندگی و سطح آگاهی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰ محرمانه و امن است، توضیح داد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و مشکلات آن‌ها گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به فراوانی تماس‌های برقرار شده با خط صدای مشاور گفت: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

این ‌مسئول گفت: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملا تخصصی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403061005663
  • خبرنگار : 50024

برچسب‌ها