نماینده مردم تربت جام:

مجلس همین رویکرد تعاملی خود با دولت را ادامه خواهد داد

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس مجلس گفت: بنای مجلس بر همکاری، تعامل و هم‌افزایی است و به دنبال سنگ‌اندازی نیست. لذا در ادامه مسیر نیز همین رویکرد تعاملی را خواهد داشت.

عثمان سالاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کابینه فراجناحی دکتر پزشکیان و عمل به تشکیل دولت وفاق ملی، بر لزوم وحدت و همدلی در شرایط فعلی کشور تاکید و اظهار کرد: رئیس‌جمهور با معرفی کابینه فراجناحی، پیروی خود از دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را ثابت کرد. مجلس نیز در عمل نشان داد که خود را ملزم به اجرای اوامر و توصیه‌های رهبری می‌داند. 

وی افزود: با توجه به این همگرایی و وحدتی که بین قوای مقننه و مجریه صورت گرفته و توسط قوه قضائیه نیز دنبال می‌شود، شاهد یک روند مطلوب و امیدوارکننده برای حل مشکلات کشور خواهیم بود، چرا که راهکار حل مشکلات وحدت و همدلی بین مسئولان و تلاش خالصانه آنان برای انجام کار جمعی است تا خدمات ماندگار و ارزشمندی برای مردم در راستای حل مشکلات صورت گیرد.

نماینده مردم تربت جام با بیان اینکه مجلس در ادامه مسیر نیز همین رویکرد تعاملی را خواهد داشت، عنوان کرد: مجلس به کلیت وزرای پیشنهادی رأی داد و وزرا نیز بر اساس دیدگاه‌های رئیس‌جمهور مبتنی بر اطاعت و تبعیت از رهنمودهای رهبری، کارگزاری خود را آغاز خواهند کرد.‌ بنای مجلس بر همکاری، تعامل و هم‌افزایی است و به دنبال سنگ‌اندازی نیست.

سالاری با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها جهت استحکام بخشیدن به وفاق ملی گفت: رسانه باید بر نقاط قوت و امیدوارکننده وحدت تاکید بیشتری داشته باشد و بی‌مورد در رابطه با موارد گذشته و نکات منفی کالبدشکافی نکند. رسانه باید در مدار و مسیری که رهبری تبیین و ترسیم کرده و قوای مختلف ایفای وظیفه می‌کنند، حرکت کرده و با رویکرد مثبت تحلیل و ارزیابی کند و از نیت‌خوانی و ارزیابی مسائلی که مبتنی بر واقعیات نیست، بپرهیزد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: اگر بنا باشد رسانه‌های داخل حس بدبینانه‌ در بین مردم ایجاد کنند، آسیب به اعتماد عمومی وارد می‌شود؛ خصوصا که تمام رسانه‌های خارجی همدل شده‌اند تا وحدت و وفاق ملی را مخدوش کنند. بنابراین رسانه باید همراه و همگام با قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران حرکت کند و نقش تعیین‌کننده‌ای را در روشن‌ کردن اذهان عمومی و ایجاد باور خوشبینانه داشته باشد. 

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060100247
  • خبرنگار : 50663