نماینده ولی فقیه در لرستان:

باز شدن راه کربلا نتیجه جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باز شدن راه کربلا نتیجه جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان است.

سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۲۶ مرداد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان شایسته ترین انسان‌ها و بهترین فرزندان ملت و سربازان ایران هستند که موجب سرافرازی نظام اسلامی شدند.

وی با اشاره به شهادت ۱۶ آزاده لرستانی خواستار برگزاری یادواره شهدای غریب در این استان شد و افزود: باز شدن راه کربلا نتیجه جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان است و تشکیل اجتماع میلیونی در اربعین حسینی امروز به نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.

خطیب جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مواکبی که به زائران حسینی خدمت کرده در واقع به امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش خدمتگزاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان تاکید کرد: قطع درختان کهنسال در داخل و خارج شهر آزاردهنده، رنج‌آور، خسارت آور و غیرقابل جبران بوده و طبق گزارشات بسیاری از آنها عمدی است.

وی اضافه کرد: درختان بلوط تصفیه کننده هوا و تولید اکسیژن می‌کنند و ریشه عمیق آن در درون خاک، آب را در درون خاک نگه داشته و سد زیرزمینی تشکیل می‌دهد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: یک هکتار درخت بلوط از ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون لیتر آب در آن محوطه نگهداری می‌کند، نابودی جنگل های بلوط موجب ورود هوای گرم از مناطق گرمسیری و مناطق معتدل می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه نگهداری از این میراث ماندگار نیازمند عزم همگانی و توسعه فرهنگ بین اقشار مختلف است، ادامه داد: از بین بردن درختان بلوط اقدام ضد محیط زیستی و ضد بشریت است و انتظار می‌رود دستگاه قضا خارج از نوبت با عاملان برخورد کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: براساس محاسبه سال ۱۴۰۰ هر اصله درخت بلوط یک میلیارد تومان ارزش دارد و تاکنون خسارات بیشماری وارد شده است و از تمامی ارگان ها و افرادی که برای حفاظت از  آنها تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به فرارسیدن روز پزشک گفت: چیزی بالاتر از نجات بیمار نیست و تجربه این قشر همواره در دوران انقلاب اسلامی همچنین دفاع مقدس موثر بوده و باید دغدغه‌های آنان و مشکلات پیش‌رو برطرف شود.

وی افزود: در مقابل همچنین مردم انتظار دارند تا پزشکان با روی خوش و گشاده رویی با بیماران برخورد کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052617684
  • خبرنگار : 50176