مدیر اداره فرش اداره کل صمت استان خبر داد

اجرای پروژه شفافیت زنجیره ارزش فرش در خراسان شمالی

مدیر اداره فرش اداره کل صمت خراسان شمالی از اجرای پروژه شفافیت ارزش افزوده فرش در این استان خبر داد.

تازیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان فرش در این استان دارند، آن است که این افراد هنوز در مقابل تغییرات در فرش مقاومت می‌کنند و به دنبال آن هستند که به‌صورت سنتی تولید کنند.

وی گفت: به دنبال آن هستیم تا تولیدکننده وارد سامانه توسعه تجارت شود و از آنجا نقش خود را دریافت و ثبت و ضبط کند که در این صورت اطلاعات لازم در دست است که تا چه میزان فرش در این استان تولید می‌شود و در کجا به فروش می‌رسد.

تازیکی ادامه داد: یکی از مهمترین نتایج این امر آن است که وجود فرش‌های قاچاق در بازار کمتر می‌شود، در حال حاضر تعدادی از فرش‌هایی که در بازار مشاهده می‌شود فرش‌هایی از افغانستان و هندوستان است و از سوی دیگر تعدادی از فرش‌های خراسان شمالی نیز با عنوان فرش افغانستانی و هندوستانی و ... به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که این اداره کل قرار است در حوزه فرش دستباف انجام دهد، این است که تعدادی از تولیدکنندگان را به تورهای صنعتی در شهرهای کاشان و اصفهان اعزام می‌کند تا این افراد با نقوش و طرح‌های جدید، نحوه بافت آن‌ها آشنا و با بازارها و سلائق جدید آشنا شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052416431
  • خبرنگار : 50046