رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان بیان کرد

کاهش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌های شهر گرگان

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با بیان اینکه برای اولین بار به جای افزایش کرایه اتوبوس در سال جدید قیمت را ۲۰ درصد کاهش داده‌ایم، گفت: این اتفاق سبب افزایش انگیزه شهروندان برای استفاده از اتوبوس و کاهش ترافیک شهری شده است.

مهدی کمال غریبی امروز شنبه، ۲۰ مرداد با حضور در جمع مدیر، دبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از فعال‌سازی سامانه سپند خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ شرکت تحت عنوان سرویس مدارس در سطح شهر مشغول به کار بوده و با شروع سال تحصیلی جدید هزار دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر گرگان از ۱۱۲ اتوبوس و مینی بوس، ۳ هزار دستگاه تاکسی، ۱۱۵ آژانس تلفنی و هزار و ۵۰۰ راننده برخوردار است، ادامه داد: از ۱۱۲دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر، ۲۴دستگاه اتوبوس به صورت کامل بازسازی شده و ۲۰ دستگاه اتوبوس درحال افزودن به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۳ هزار سفر درون شهری صورت می‌گیرد، ادامه داد: یکی از اقدامات در راستای کاهش بار ترافیکی و کاهش مسافربرهای شخصی ایجاد خطوط ویژه اتوبوس و تاکسی است که تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول در شهرداری گرگان از کاهش ۲۰درصدی هزینه‌های سفر درون شهری با ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس خبر داد و افزود: شهر گرگان یکی از کم هزینه‌ترین شهرها در هزینه سفرهای بین شهری است و همین مسئله موجب شده مردم از ناوگان عمومی به ویژه اتوبوس استقبال کنند.

کمال غریبی از خدمت‌رسانی به ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان به زائران حسینی سخن گفت و تصریح کرد: از ۲۴مرداد تا پایان اربعین، پنج دستگاه اتوبوس در حد فاصل شهر تا مرز مهران آماده خدمت‌رسانی به زوار کربلا است.
انتهای پیام

 

  • شنبه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403052013547
  • خبرنگار : 50629