مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد

ضرورت توسعه بدون افزایش مصرف آب در استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از کاهش قابل توجه منابع آبی براثر خشکسالی‌های مداوم خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان باید به سمت توسعه بدون افزایش مصرف آب حرکت کنیم.

منصور کشاورزیان امروز (ششم مرداد ماه) در شورای اطلاع‌رسانی استان، اظهار کرد: در ابتدای خدمت من دو حلقه چاه در شهرستان شاهرود با دبی هر کدام ۷۰ لیتر بر ثانیه وجود داشت که دبی هر کدام از آنها امروز به ۱۷ لیتر برثانیه رسیده است. برای دسترسی به آن در این دو چاه در آن زمان، ۱۰۰ متر زمین حفر شده بود و این در حالی‌ است که اکنون برای دسترسی به آب در همین منطقه باید ۳۵۰ متر زمین حفر شود.

وی بیان کرد: یک مقایسه ساده بین شرایط منابع آبی در آن موقع و امروز به خوبی گویای وضعیت نامناسب منابع آبی در استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بر لزوم جلوگیری از ایجاد واحدهای صنعتی آب‌بر تاکید و اضافه کرد: اگرچه نمی‌توان مانع از توسعه شد، اما باید در جست‌وجوی توسعه بدون افزایش مصرف آب باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: با وجود محدودیت در منابع آبی، همکاران ما در آب و فاضلاب، در این مدت تلاش کردند تا هم‌استانی‌ها دچار بی‌آبی نشوند.

او با بیان اینکه در حوزه آموزش در زمینه فرهنگ مصرف، عملکرد خوبی در کشور و استان نداشته‌ایم، ادامه داد: انتظار می‌رود همه موثرین و رسانه‌ها تلاش بیشتری در این بخش داشته باشند.

وی افزود: برخلاف برق و گاز که انتقال آن از خارج استان به سهولت انجام می‌شود، منابع آبی عمدتاً مبتنی بر ظرفیت‌های محلی و درون‌استانی‌ است و انتقال آن با دشواری‌هایی روبه‌رو است.

مدیرعامل شرکت  آب و فاضلاب استان سمنان از مردم خواست مسئولان استان را بیش از پیش برای عبور از تابستان گرم امسال و دوران پیک مصرف یاری کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403050603776
  • خبرنگار : 50233