به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه «بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر» را روی میز بررسی خود قرار دادند و جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در تشریح این لایحه گفت: درگذشته این لایحه با عنوان نحوه صدور حفاری در شهر تهران به تصویب رسیده بود؛ اما اکنون به عنوان لایحه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر تغییر نام داده است.
وی با اشاره به محاسبه بهای خدمات در این لایحه گفت: برای محاسبه بهای مجوز حفاری، یک فرمول نسبتا طولانی نوشته شده که ترکیبی از عناصر تأثیرگذار است و برای هرکدام از مواردی که در این لایحه آمده، فرمول و توضیحاتی وجود دارد.
تشکری هاشمی گفت: در تبصره یکم این لایحه گفته شده که در حفاریهای عرضی تونلی و یا گالری سنتی بهای خدمات ترمیم روکش معبر صفر خواهد بود. در تبصره سوم نیز گفته شده است که بهای خدمات برای انشعابات خانگی وفق تعرفه املاک مسکونی محاسبه خواهد شد؛ این در حالیست که در گذشته بهای خدمات این موضوع مطابق با املاک تجاری بوده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای مواردی که متقاضی انجام ترمیم نوار حفاری را به شهرداری تهران محول کرده باشد فرمولی در نظر گرفته شده که در ماده ۳۰ اصلاحی آمده و بر اساس این فرمول شهرداری میتواند به نمایندگی از متقاضی کار ترمیم روکش را انجام دهد، ادامه داد: مطابق با این لایحه در بافت فرسوده هزینهای بابت گسیختگی معبر و روکش پولی دریافت نخواهد شد و اگر زمان ترمیم بیش از ۵ روز طول بکشد شهرداری تهران مکلف است مطابق با قانون نسبت به رفع اشکالات رأسا اقدام کند.
وی با بیان اینکه چنانچه به دلیل اهمال کاری پیمانکاران خسارتی به معابر شهری، فضای سبز یا تأسیسات وارد شود شهرداری باید هزینهها را با اعمال ۱۵ درصد از دستگاه مقصر دریافت کند، گفت: همچنین احداث شبکه هوایی فیبر نوری برای شرکتهای خدمات رسان ممنوع است و باید حتماً به صورت زیر سطحی فیبر نوری احداث شود تا مشکلی برای تأسیسات شهری ایجاد نشود.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع و بیان نظرات خود نهایتا با اکثریت آراء لایحه اصلاحیه مصوبه «بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر»را تصویب کردند.
انتهای پیام