نکات جالب در خصوص مزایای فراوان گوشت بوقلمون

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: گوشت بوقلمون هم سفید و هم قرمز محسوب می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت گران باشد.

«علی الله‌مرادی» امروز دوشنبه یکم مرداد ماه ۱۴۰۳، در دوره آموزشی پرورش بوقلمون ویژه نیروهای مسلح اظهار کرد: افزایش جمعیت و کمبود علوفه ارزان جهت تولید گوشت قرمز و ایجاد تنوع در منـابع پروتئینـی جدیـد صـنعتی موجب شده تا به گوشت بوقلمون به عنوان یک منبع پروتئینی بالا و کلسترول پائین و غنی از املاح و اسـیدآمینه توجه ویژه‌ای شود و پرورش آن از جایگاه مناسبی در میان سایر دام و طیور برخوردار شده است.

وی افزود: قابلیت قطعه‌بندی مناسب لاشه بوقلمون بسیار حائز اهمیت بوده و هم اکنون نیز امکان دسترسی به گوشت بـسته‌بندی و سورت شده به عنوان گوشت سینه و مغز ران و ته‌ران و گردن و بال را برای مصرف‌کننده فراهم سـاخته است.

عضو هیأت علمی مرکز درادامه گفت: لاشه گوشت بوقلمون از ۶۰ درصد گوشت سفید و ۴۰ درصد گوشت قرمز تشکیل یافته است. مزه گوشت سفید یا قرمز لاشه به خاطر ترکیبات و عوامل مختلف از یکدیگر متمایز بوده و بسیار لذیذ و خوشـمزه است.

الله‌مرادی گفت: پرورش بوقلمون گوشتی برخلاف بوقلمون‌های بومی در محیط بسته و کنترل شده از نقطه‌نظر تغذیه و بهداشت و مدت زمان پرورش و .. صورت می‌پذیرد. بطوری که در طول مدت ۴ مـاه پـرورش ، وزن زنـده‌ای بـه طـور متوسط معادل ۱۴ کیلوگرم کسب می‌نماید.

در این نشست ضمن معرفی نژادهای مختلف بوقلمون در مورد مدیریت جایگاه و مدیریت پرورش، مدیریت بستر، مدیریت تراکم، مدیریت تهویه و سیستم‌های گرمایشی و خنک‌کننده، مدیریت دان‌خوری و آب‌خوری، نوردهی و مدیریت حمل و نقل، آماده‌سازی سالن و مدیریت تغذیه در مراحل مختلف پرورش نکاتی بیان شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403050100416
  • خبرنگار : 71299