استاد حوزه و دانشگاه:

تبلیغ اسلام هراسی منش کوفیان در جهان معاصر است

یک استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها و حکام مرتجع منطقه تلاش می‌کنند تا ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی راه بیندازند و رژیم منحوس صهیونیستی را دوست و ایران را دشمن معرفی می‌کنند، همان حرکتی که امویان در پیش گرفتند و کوفیان را در تله یزید دوستی و حسین ستیزی انداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) در این روزها از هر سال قمری خاطره شهادت بهترین نخبگان مکتب محمدی را زنده نگه می‌دارند تا با حضور در محافل، مساجد، تکایا و اجلاس‌ها و میزگردهای گوناگون با تحقیق و بررسی عقلانی واقعه عاشورا از همه ابعاد و نیز تحریک عاطفی و حماسی مردم، این خیزش انسان ساز حسینی برای همیشه تاریخ و متناسب با زمانه در زندگی جامعه بشری پایدار بماند.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار کرد: احیای جنبش عاشورا به مثابه برپایی عدالت، آزادگی و پویایی در روح انسان‌های حقیقت طلب است که بدون شک هنگامی که از روی آگاهی صورت بگیرد آثار مثبت پرورشی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی را در جامعه خداخواه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) یک دانشگاه هدف دار و انسان ساز است، گفت: مراکز علمی و دانشگاه‌ها با توجه به اهداف و پشتکار آن‌ها است که جهان شمول می‌شوند دوام خود را تثبیت می‌کنند؛ و آشنایی با اهداف و استراتژی این مرکز بزرگ الهی یعنی نهضت حسینی را می‌توان از بیانیه‌های آن شناخت بیانیه‌ای که با سخنان سرور آزادگان عالم تبیین شده و سرلوحه این دانشگاه آسمانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خطبه‌های حسین بن علی(ع) در حقیقت بیانگر بیانیه این نهضت است و نکات مهم و درس‌های بزرگی را می‌توان از خطبه اول حضرت در روز عاشورا گرفت، نخست اینکه که پیش از هر چیز در هر کاری باید اتمام حجت کرد تا در روز جزا طرف مقابل نگوید از این امر آگاهی نداشتم؛ لذا ایشان در خطبه وقتی که رو به لشکر ابن سعد قرار گرفتند با صدای رسا فرمودند سخن مرا بشنوید در تصمیم گیری عجله نکنید تا من وظیفه خود را که همانا موعظه و نصیحت است انجام بدهم.

 وی با بیان اینکه هدف امام حسین از خطبه روز عاشورا تبیین علت حرکت ایشان به کربلا و نجات کوفیان از غفلتی بود که به آن گرفتار شده بودند، اضافه کرد: در این خطبه امام بعد از حمد خداوند و اشاره به فناپذیری دنیا بر اتحاد آنان بر امری باطل تاکید می‌کند و می‌گوید: چه نیکو پروردگاری است خدای ما و چه بد بندگانی هستید شما که به فرمان او اقرار کرده و به پیامبرش محمد(ص) ایمان آوردید و سپس برای کشتن اهل بیت فرزندان یورش بردید. شیطان بر شما مسلط شده است تا خدای بزرگی را فراموش کرده ای ننگ و لعنت بر شما و بر خواسته‌های شما.

تسخیری بیان کرد: در این خطبه امام حسین(ع) علاوه بر تاکید بر فناپذیری دنیا این نکته را مطرح می‌کنند که بر خلاف وحدتی که خداوند متعال از بندگانش می‌خواهد که بر امر حق و عدالت خواهی وحدت کنند تا رحمت خدا بر آنان نازل شود، اتحاد بر امر باطل موجب خشم خدا و دوری از رحمت اوست.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مهم در خطبه امام حسین(ع) این است که گاهی انسان‌ها داعیه اسلامی دارند ولی در عمل کفر می‌ورزند، در حقیقت بسیاری از مدعیان اسلام و عدالت خواهی و دفاع از حقوق بشر صرفا مدعی هستند همانند مردم کوفه زمان امام حسین(ع)؛ امروزه نیز همه جهان متمدن و معاصر با چشم خود دروغ بزرگ مدعیان دموکراسی را در حوادث غزه می‌بیند و به جز عده‌ای آزادی خواه بقیه حاکمان کشورهای مدعی حقوق بشر مهر و موم بر دهان زدند و اگر اقدامی داشتند بر له صهیونیست‌ها بوده است.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، عنوان کرد: امام حسین(ع) در این خطبه اصل و نسب خود را نه تنها برای کوفیان آن زمان بلکه برای همه کوفیان روزگار معرفی می‌کند تا در روز جزا بهانه‌ای نداشته باشند آنان که با بدترین جنایت بشری و قتل عام‌ها در جهان متمدن معاصر مواجه هستند اما هرگز عکس العملی نشان نمی‌دهند.

تسخیری گفت: امام حسین(ع) در خطبه خودشان می‌فرمایند: مگر من پسر دختر پیغمبر شما نیستم. مگر من پسر وصی پیغمبر و پسر عموی او که اوّل مؤمن و تصدیق آورنده به رسول الله و به آنچه از جانب خدا بر او نازل شده بود نیستم. مگر حمزه سید الشّهداء عموی پدر من نیست؟ آیا مگر به شما نرسیده است گفتار رسول خدا که درباره من و برادرم فرمود:این دو نفر دو سید و آقای جوانان بهشتند.» پس اگر مرا در این گفتار تصدیق دارید و بدانید که من راست می‌گویم؛ و سوگند به خدا از وقتی که دانسته‌ام خداوند دروغگو را دشمنِ مبغوض شمرده است، سخن دروغی را بر زبان نیاورده‌ام.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: همواره در تبلیغات جهان استکبار و صهیونیست‌ها خود را راستگو می‌پندارند و برخی باطل پرستان برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشانند راستگویان و مظلومان را دروغ گو مخاطب می‌کنند این همان روش کوفیان است.

وی افزود: حضرت در ادامه می‌فرماید: و اگر گفتار مرا باور ندارید و این کلام را تکذیب می‌کنید، اینک در میان شما کسی هست که شما را خبر دهد! از جابربن عبدالله أنصاری و أبوسعید خُدری و سَهْل بن سَعد ساعدی و زید بن أرقَم و أنس بن مالک سؤال کنید! آنان به شما خبر می‌دهند که رسول خدا درباره من و برادرم چنین فرموده است. ای این معنی مانع و حاجز از ریختن خون من نمی شود؟»

تسخیری ادامه داد: امروز نیز تمام شواهد بر علیه جنایتکاران و مستکبران عالم عیان است و همه رسانه‌ها جنایت‌های صهیونیست‌ها را علیه مردم غزه مخابره می‌کنند اما با تمام وقاحت به پیروان حق و حقیقت دروغگو و کج اندیش گفته می‌شود یعنی آن قدر صفات بد خود را به خوبان نسبت می‌دهند تا عامه مردم را که فطرتا حق طلبند را فریب دهند.

وی تصریح کرد: هنگامی که دشمنان احساس می‌کنند که سخن حق ممکن است وجدان‌های خفته بیدار کند شروع به ضد تبلیغ و فرافکنی می‌کنند همانگونه که شمربن ذی‌الجوشن هنگامی که متوجه شد امام حسین(ع) با  سخنانشان در روحیه افراد لشکر موثر واقع شده و ممکن است آنان را از جنگ باز دارد سخنان امام را قطع کرد و با صدای بسیار بلند فریاد زد او خدا را روی یک کلمه عبادت می‌کند و نمی‌داند چه می‌گوید.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: امام حسین(ع) در اولین بیانیه اصرار داشتند تا جایگاه خود و خاندانشان را نسبت به پیامبر، اسلام و قرآن نشان دهند تا مردم به بیراهه نروند؛ و امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها و حکام مرتجع منطقه تلاش می‌کنند تا ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی راه بیندازند و رژیم منحوس صهیونیستی را دوست و ایران را دشمن معرفی می‌کنند، همان حرکتی که امویان در پیش گرفتند و کوفیان را در تله یزید دوستی و حسین ستیزی انداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: بیانیه نهضت عاشورا را باید با ژرف نگری تدبر کنیم تا دچار لغزش نشویم؛ جهان امروز خوب می‌داند جمهوری اسلامی به کسی تجاوز نکرده و حصار اقتصادی علیه کسی انجام نداده است و جزء حق خواهی چیزی نمی‌خواهد اما با تمام وقاحت در برابر آن می‌ایستند، زیرا متأسفانه منش کوفیان در جهان متمدن معاصر تداوم دارد، لذا امیدواریم حسینیان زمان این منش را از بین ببرند و حق بر باطل پیروز گردد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403042013783
  • خبرنگار : 50455