نجات اولین محکوم به چوبه دار با پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم»

رئیس کل دادگستری استان سمنان از نجات اولین محکوم به قصاص نفس از چوبه ی دار در استان سمنان و در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری، ۱۹ تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از رویکرد های قوه قضائیه در سند تحول و تعالی قضایی و برنامه عملیاتی، استفاده از ظرفیت جایگزین های رسیدگی قضایی می باشد و این مهم، بعنوان یک رویکرد از طریق برگزاری پویش های مختلف ملی و استانی و با بهره گیری از ظرفیت؛ صلح یاران، میانجی گران و اعضاء شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های مردم نهاد، مورد توجه و پیگیری جدی قرار گرفته است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: به همین منظور با اجرای پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» اولین پرونده گذشت از قصاص نفس امسال‌، با تلاش و مجاهدت مسئولان قضایی و واحد مددکاری و اعضای شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندان سمنان و صلح یاران در پرونده ای با موضوع قتل عمد که محکوم علیه مدت دو سال است در زندان بسر می برد و پرونده وی در مسیر اجرای حکم قصاص نفس قرار گرفته بود، اصلاح ذات‌البین صورت گرفت و اولیای دم با اعلام رضایت قطعی خود، قاتل را از مجازات سلب حیات نجات دادند و حیاتی دوباره به وی بخشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش کلیه افرادی که بصورت ویژه در جلب رضایت اولیای دم در این پرونده تلاش داشتند، گفت: باید از تمامی اشخاصی که در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش کمک می کنند، تجلیل شود.

وی به تشریح جایگاه والای گذشت در آموزه های دینی اسلام پرداخت و افزود: در روایات آمده است اگر کسی یک نیاز مومنی را برآورده سازد، خداوند حاجت های فراوانی را از او برآورده می کند که کمترین آن بهشت است. 

وی تصریح کرد: در چنین مواردی اولیاء دم با اقدام خداپسندانه و کریمانه خود علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم می کنند که به همین منظور از آنان تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم این سنت حسنه بیش از پیش در جامعه فراگیر شود.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403041912986
  • خبرنگار :