معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی نیاز به هنرمندانی متعهد به پیام انقلاب دارد

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک‌ پیام روشن و آشکار در برهه فعلی نیاز به هنرمندانی دارد که خود را متعهد به پیام انقلاب اسلامی بدانند.

سعید لشگری امروز (دوشنبه، ۱۸ تیر ماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان زنجان، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در مورد هنر این است که در طول تاریخ اهل سیاست همواره به سمت اهالی هنر آمده‌اند، اظهار کرد: هنرمندان نیز گاهی یا به جبر تاریخی و یا به واسطه فشارهایی که به او وارد شده تن به کار سیاسی داده است‌.

وی با بیان اینکه در حوزه هنری خود را متعهد به این می‌دانیم که هنر و هنرمند اصالت خود را حفظ کند، تصریح کرد: هنرمند انقلاب را اول و آخر متعهد به حقیقت می‌دانیم که از نمونه بارز هنرمندان انقلابی می‌توان به شهید مرتضی آوینی اشاره کرد که روزی در این استان درس خوانده و سید شهیدان اهل قلم شده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید آوینی هیچ‌گاه خود را فدای سیاست نکرد اما هزینه کارهای سیاسی را پرداخت، ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان یک‌ پیام روشن و آشکار در برهه فعلی نیاز به هنرمندانی دارد که خود را متعهد به پیام انقلاب اسلامی بدانند.

او با تاکید بر اینکه پیام‌های انقلابی که اما در آن زمان مطرح فرمودند این روزها خود را بیشتر نشان می‌دهد، افزود: یکی از پیام‌های انقلاب دفاع از مستضعفان است که از افتخارات هنرمندان انقلابی خلق آثاری در این زمینه است.

لشگری با توضیح اینکه سه واژه هنر، حوزه و انقلاب اسلامی به دقت انتخاب شده است، گفت: ما باور داریم همان طور که هنرمندان اوایل انقلاب پای انقلاب اسلامی ایستادند در برهه فعلی نیز نیاز به هنرمندانی از این نسل نیاز داریم که فریاد بزرگ انقلاب اسلامی را که توجه به مردم است با هنر خود فریاد بزنند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در زنجان انقلاب شعر بالنده عاشورایی بالنده‌تر شود، تصریح کرد: اگر انتخاب کردیم که در زنجان بتوانیم یک پایگاه روایت عاشورایی و انقلابی از انقلاب اسلامی داشته باشیم این است که زنجان را مهد هنرمندانی می‌دانیم که باور داریم می‌توانند این مهم را انجام دهند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041812530
  • خبرنگار : 50295