دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان:

ورزشکاران سفیران خوبی در رساندن پیام‌های پیشگیری از اعتیاد

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: ورزش یکی از ارکان پیشگیری از اعتیاد بوده و ورزشکاران می‌توانند سفیران خوبی در رساندن پیام‌های پیشگیری از اعتیاد باشند.

حمزه عبدکوند یکشنبه ۱۷ تیرماه در دیدار «رحمت‌اله آزاد» دوچرخه سوار مازندرانی و سفیر سلامت و ورزش آن استان با وی ضمن استقبال از اقدامات فرهنگی آزاد سفیر سلامت، اظهار کرد: ورزشکاران می‌توانند سفیران خوبی  برای رساندن پیام‌های فرهنگی و پیشگیری از مصرف موادمخدر باشند و این امر باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تأثیر ورزش براعتیاد کاملا محسوس و چشمگیر است، گفت: اثر ورزش می‌تواند به کاهش احساس اضطراب و افسردگی کمک کند و به نوبه خود در پیشگیری از ابتلا،یا کمک به بهبودی اعتیاد موثر باشد.

وی در ادامه افزود: انجام فعالیت‌های بدنی جایگزین سالمی برای رفتارهای اعتیادآور بوده  و افراد به جای روی آوردن به موادمخدر، می‌توانند ورزش را به عنوان روشی سالم‌تر برای مقابله با استرس و اضطراب  یا سایر احساسات منفی خود انتخاب کنند.

عبدکوند یادآور شد: اعتیاد منشاء و عامل بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر مانند طلاق، کودک‌آزاری، دزدی، تکدی‌گری و همسرآزاری است و هر چه در زمینه مقابله و پیشگیری با اعتیاد اقدامات موثر انجام شود، در واقع جامعه از سرمایه‌ اجتماعی و نیروی انسانی سالم برخوردار می‌شود که این سرمایه منجر به داشتن جامعه پویا می‌شود.

رحمت‌اله آزاد سفیر سلامت استان مازندران نیز در این دیدار گفت: درنظر دارد با دوچرخه ۱۱ استان را رکاب زده و پیام ورزش به جای مصرف موادمخدر را به مردم منتقل کند.

این دوچرخه‌سوار مازندرانی پس از دیدار با دبیرشورای هماهنگی، همدان را به مقصد کرمانشاه ترک کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041711726
  • خبرنگار : 50037