تبریک وزیر ورزش به پزشکیان

هاشمی خطاب به المپیکی‌های شمشیربازی: هر نتیجه‌ای در المپیک بگیرید می‌پذیریم 

وزیر ورزش و جوانان خطاب به شمشیربازان گفت: بار روانی روی شما ایجاد نمی‌کنیم و هر نتیجه‌ای بگیرید می‌پذیریم. 

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران اعزامی به المپیک پاریس بازدید کرد. 

هاشمی در این بازید بیان کرد: آقای فخری سالها برای شمشیربازی زحمت می‌کشد و به خانه خود خوش آمدید. از مجموعه ۱۳ رشته که در المپیک داریم شمشیربازی تنها رشته تیمی ما در المپیک است و جای قدردانی دارد. قبلا والیبال و بسکتبال را داشتیم اما الان شما توانسته‌اید جای خالی آنها را پر کنید. اعتقاد دارم فرصتی برای کسب مدال المپیک داریم.

او ادامه داد: البته نمی‌خواهم بار روانی روی تیم ایجاد شود. کار خودتان را انجام دهید و با تجارب خوب خود وارد المپیک شوید. جزو با تجربه‌ها هستید و نتیجه هر چه شد می‌پذیریم. مدال ارزشمند است و این مدال می‌تواند به توسعه شمشیربازی سراسر ایران کمک کند. توان در تمام شما بازیکنان وجود دارد. با کمک کادرفنی و مجموعه کمیته ملی المپیک در المپیک دل مردم را شاد کنید. نسبت به این موضوع خرسند هستیم. 

هاشمی همچنین گفت: در المپیک ریو  تا دم مدال رفتید و امیدوارم در المپیک پاریس موفق باشید. سعی کردیم حمایت کنیم و اعتبارات هم نسبت به  سال گذشته دو نیم برابر شده و البته نیاز به توجهات بیشتر است. تامین تجهیزات که ابزار اصلی شما است در دستور کار قرار گرفته است. 

به گزارش ایسنا، هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: از مردم شریف ایران تشکر می‌کنم که حضور گسترده‌ای در تعیین سرنوشت خود داشتند به ویژه جامعه ورزش که سنگ تمام گذاشتند. به رییس‌جمهور منتخب مردم تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم. شرایط ورزش به گونه‌ای است که فضای آرامش و همدلی ایجاد شده است. 

او ادامه داد: ۱۳ رشته در المپیک پاریس داریم و امیدوارم همدلی بیشتر شود. در راستای بازدیدهایی که از تیم‌های اعزامی داشتیم، از آخرین وضعیت رشته ها مطلع شدیم. شمشیربازی تنها رشته تیمی ایران در المپیک پاریس است. وضعیت خوبی دارند امکان مدال گرفتن دارند. امیدوارم با تلاشی که دارند و برنامه ریزی فدراسیون و کادرفنی بتوانند به مدالی که ۱۲ سال دنبالش هستند، برسند.

هاشمی همچنین گفت: امید دارم و این ظرفیت وجود دارد. البته کشورهای دیگر با بهترین امکانات رقیب ما هستند. ارزیابی مجموعه فدراسیون این است امکان دسترسی به مدال وجود دارد اما نباید بار روانی ایجاد کنیم. باید در فضای آرام به المپیک بروند. 

او در مورد بودجه ورزش که قبلاً کمتر بود تاکید کرد: در گذشته به اعتبارات کمتر توجه شده و واقعیتی است که وجود دارد. در این مدت که ما بودیم تلاش کردیم دغدغه‌ها کمتر شود. سعی کردیم در یک سال و تیم گذشته اعتبارات فدراسیون ها را چند برابر کنیم. باید به بودجه هزینه‌ای و عمرانی توجه ببشتری شود و امیدوارم رییس جمهور منتخب مردم کمک کند تا بحث کمبود بودجه برطرف شود. 

او در مورد پاداش مدال آوران گفت: نیاز به بررسی و هماهنگی دارد. قرار است جلسه‌ای با کمیته ملی المپیک داشته باشیم و رقم نهایی را اعلام می‌کنیم. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041610883
  • خبرنگار : 71468

برچسب‌ها