نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان عنوان کرد:

از دست رفتن فرصت‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌های گردشگری

نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان افزود: با توجه به وجود زمینه فراهم‌شده برای توسعه گردشگری، بسترهای موجود و وجود ظرفیت‌های گردشگری فوق‌العاده در استان سمنان با برند سازی آن می‌توانیم جذب و ماندگاری مسافران را در استان سمنان چند برابر کنیم. در این راستا هماهنگی ایجادشده میان اراده کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بخش خصوصی قابل‌توجه است.

علی‌اصغر جمعه‌ای ۱۳ تیر در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اظهار کرد: هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی توسعه و برند سازی گردشگری استان سمنان را به همراه دارد.

وی گفت: وحدت، انسجام‌ و یکپارچگی دولت و بخش خصوصی موجب هم‌افزایی می‌شود که این همکاری توسعه و برندسازی استان سمنان را در سطح استانی، ملی و بین‌المللی به همراه دارد.

جمعه‌ای گفت: شناخته شدن و شناساندن گردشگری استان سمنان با برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های لازم یکی از اهداف این کمیسیون است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان از گردشگری به عنوان صنعتی پردرآمد نام برد و گفت: به دلیل کمبود زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان از جمله هتل‌ها، به‌سرعت در حال از دست دادن فرصت‌های جذب گردشگر و عقب ماندن از کشورهای منطقه هستیم که با همراهی دولت و بخش خصوصی، این توان را داریم که مشکلات را در این بخش حل کنیم.

جمعه‌ای افزود: ایجاد زمینه مطالبات از مقامات استانی و کشوری ازجمله کارکردهای این کمیسیون است که می‌تواند راهگشای گردشگری استان سمنان باشد.

او گفت: گردشگری یک صنعت پرسود و با کمترین میزان آلایندگی و مصرف آب است که می‌تواند رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و … را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403041308614
  • خبرنگار :