معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد

برگزاری آزمون استخدامی معلولان برای اولین‌بار در دولت شهید رئیسی

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: برگزاری آزمون استخدامی معلولان برای اولین‌بار در دولت جدید برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

احمد مولودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون، سازمان‌های دولتی باید ۳ درصد از نیروهای خود را از مددجویان بهزیستی استخدام کنند، اما متاسفانه تاکنون این قانون اجرا نشده بود.

وی افزود: طی اقداماتی که در دولت شهید رئیسی انجام شده، برگزاری آزمون برای استخدام معلولان در دستور کار قرار گرفته است و بعد از برگزاری این آزمون افراد برگزیده، انتخاب و در سازمان‌های مختلف استخدام می‌شوند. ۱۸۰ دفترچه مختلف در این آزمون موجود است و افراد در گروه‌بندی انجام‌شده خود، در آزمون شرکت کردند. نتایج حداکثر یک‌ماه بعد از آزمون به سازمان بهزیستی ارائه می‌شود.

مولودی ادامه داد: این اقدام مهم الزامی برای سازمان‌های دولتی شده که از افراد دچار معلولیت استفاده کنند و این قانون بعد از سال‌ها در کشور اجرایی می‌شود. طی این آزمون ۱۰۱۱ نفر از استان خراسان رضوی شرکت کردند که ۵۳۰ نفر خانم و ۴۸۱ نفر مرد بودند. این افراد دارای مدارک متعددی همچون دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و فوق‌دکترا هستند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی در این آزمون برای افرادی که توان استفاده از دست را برای آزمون نداشتند، منشی‌های متعددی فرا خوانده بود و برخی از معلولان با کمک آن‌ها آزمون را اجرا کردند. این آزمون در دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی برگزار شده است، زیرا دانشکده روانشناسی تجهیزات متعددی برای معلولان دارد و برای خدمت به معلولان مجهزتر است.

وی خاطرنشان کرد: دومین آزمون بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ خرداد برگزار شد که طی این آزمون خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برای استخدام در سازمان‌های دولتی در این آزمون شرکت کردند. طبق قانون درصدی از نیروهای سازمان‌های دولتی باید از خانواده شهدا و جانبازان باشند و متاسفانه این امر به صورت مطلوبی اجرا نشده است. متولی این آزمون بنیاد شهید و جانبازان بوده که در کل کشور برگزار شده است.

مولودی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی ۲۲۲۳ نفر به رقابت پرداختند که ۱۰۷۷ نفر از آن‌ها مرد و ۱۱۴۶ نفر زن بودند. این آزمون در دو حوزه دانشگاه سجاد و دانشگاه فنی منتظری برگزار شده است. گرایش‌های مختلفی در آزمون خانواده شهدا وجود داشته، این افراد در سطوح تحصیلی متفاوت گروه‌بندی شده‌ و در این آزمون شرکت کرده‌اند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: سومین آزمون صبح روز جمعه ۱۸ خرداد برگزار شد که این آزمون مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک کشور است. اداره ثبت اسناد فراخوان جذب نیرو دارد و برای جذب افراد این آزمون را در خراسان رضوی برگزار کرده است. طی این آزمون ۴۷۲ نفر شرکت کرده‌اند که ۲۷۵ نفر مرد و ۱۹۷ نفر زن بودند. متولی و کارفرمای این آزمون، قوه قضائیه بوده که در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031811705
  • خبرنگار : 50642