تاکید بر محوریت برنامه‌های فرهنگی در ساماندهی رودخانه ها و سواحل رودسر

فرماندار رودسر گفت: نیازمند ساماندهی و نظارت و برنامه‌ریزی رودخانه‌ها در کنار سواحل هستیم و نباید ساحل و رودخانه را جدا کنیم؛ محور ساماندهی باید برنامه‌های فرهنگی باشد.

محمد حیدری امروز، ۱۳ خردادماه در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان‌های شرق گیلان که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی سواحل استان با تدابیر استاندار و همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی و تلاش جمعیت هلال احمر همانند سال گذشته پیگیری می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته شاهد عملکرد خوب استان در کاهش مغروقین بودیم.

وی با اشاره به برخورداری شهرستان رودسر از مزیت ساحل، افزود: یکی از ویژگی‌های نوار ساحلی رودسر، وجود چهار شهرداری و ۱۶ روستای ساحلی است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه سال گذشته اقدام به اجرای برنامه‌های سلبی و ایجابی در سواحل کردیم، گفت: خروجی این برنامه‌ها را در مدیریت ساحل و کاهش غریق‌ها شاهد بودیم.

حیدری با اشاره به تلاش نیروهای نجات غریق و هلال احمر و اورژانس در طول نوار ساحلی، اضافه کرد: شهرستان رودسر ۱۸ رودخانه دارد که هر کدام از این رودخانه‌ها در برخی از ایام سال پر آب و خطرناک هستند و حتی شناگران حرفه‌ای را اسیر می‌کنند لذا نیازمند ساماندهی و نظارت و برنامه‌ریزی رودخانه‌ها در کنار سواحل هستیم و نباید ساحل و رودخانه را جدا کنیم.

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی در برنامه‌های ساماندهی سواحل تاکید کرد و عنوان کرد: جامعه ما فرهنگ محور و متدین است و مردم با همین غنای فرهنگی و در پرتو آموزه های اسلامی و انقلابی پای نظام ایستاده‌اند، لذا محور ساماندهی سواحل باید برنامه‌های فرهنگی باشد که در این راستا باید مدیریت فرهنگی شهرستان را پای کار بیاوریم.

فرماندار رودسر با بیان اینکه قاطبه گردشگران برای بهره‌مندی از طبیعت و تفریح و صله رحم و تبادل فرهنگی به استان گیلان سفر می‌کنند، گفت: امکانات و تجهیزات نجات غریق در شهرستان آماده بوده و اداره ورزش و جوانان را برای برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌ها و مسابقات ورزشی - ساحلی پای کار آوردیم.

وی گیلان را بخشی از تاریخ و تمدن ایران زمین دانست و تصریح کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی در سواحل، ترویج سبک و هویت و تاریخ گیلان خواهد بود که در این راستا اقدام به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اقامه نماز جماعت در سواحل، یادآور شد: ساحل نیازمند متولی است و مدیریت ساحل باید به شهرداری‌ها واگذار شود تا از ظرفیت ساحل برای درآمدزایی استفاده کنیم.

فرماندار رودسر با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور شهید شاهد آزادسازی سواحل بودیم، تاکید کرد: آزادسازی ساحل نباید موجب رهاسازی آن شود و باید سواحل را آباد کنیم و آباد کردن ساحل با مردم و گردشگر و سرمایه گذار امکان پذیر است.

وی شهرستان رودسر را دارای ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و گفت: بهره‌برداری از ساحل باید بدون وقفه انجام شود و نباید فقط محدود به نیمی از سال شویم.

حیدری از راه اندازی سه طرح سالم سازی جامع در نوار ساحلی شهرستان رودسر خبر داد و یادآور شد: باید با برنامه‌های فاخر فرهنگی و ورزشی اقدام به هدایت گردشگران کنیم و در نهایت شاهد کاهش هزینه‌ها و تلفات در سواحل باشیم.

محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود نیز، با اشاره به برگزاری این نشست در راستای تاکید استاندار گیلان و اهمیت ساماندهی سواحل، عنوان کرد: شهرستان لنگرود دارای نوار ساحلی ۱۷ کیلومتری در بخش چاف و چمخاله است که خوشبختانه مورد اقبال گردشگران قرار دارد.

فرماندار لنگرود با اشاره به کاهش تلفات دریا طی دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد مغروقین در سواحل استان کاهش یافته و شاهد افزایش نجات یافتگان هستیم.

جلالی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات فرهنگی و دینی در سواحل، متذکر شد: باید با برنامه‌های فاخر فرهنگی، فضای امنی را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به آغاز موج تابستانه سفرها، اظهار کرد: طرح‌های سالم‌سازی شهرستان آماده هستند و یک شناگاه داریم و اقدام به استقرار ناجیان و نیروهای هلال احمر و انتظامی و فرهنگی کردیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031309299
  • خبرنگار : 50040