رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد

دادگستری سالم یکی از نشانه‌های یک کشور رو به پیشرفت

رئیس کل جدید استان سمنان از وجود یک دادگستری سالم به عنوان یکی از نشانه‌های یک کشور رو به پیشرفت نام برد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان، ۳ اردیبهشت در اولین سفر شهرستانی خود به گرمسار و در جمع مقامات قضایی شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان اظهار کرد: با همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهرستان، مأموریت‌ها و برنامه‌های عدلیه در این حوزه قضایی در حوزه‌های نظم، امنیت، آرامش، احقاق حق و ابطال باطل به خوبی انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه قضایی افزود: قوه قضائیه یکی از قوای تاثیر گذار کشور است و بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده‌دار مأموریت‌های مختلفی است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: دستگاه قضایی در اجرای ماموریت‌های محوله از مردم می‌خواهد در موضوعات مهمی از قبیل؛ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومت‌ها در جامعه مسئولان قضایی استان را یاری رسانند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان اینکه شاکله و بنای عالم برپایه عدالت است ادامه داد: در مسیر اجرای عدالت افرادی از بیرون سختی‌های خدمت در دادگستری را درک نمی‌کنند. لکن در این مسیر با به‌کار بستن ظرفیت‌ها، رعایت حساسیت‌ها و دقت نظر کامل ترازو و میزان عدالت را می‌توان در جامعه به درستی ساری و جاری کرد.

وی، دادگستری خوب و سالم را از نشانه‌های کشور سالم و روبه پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: با تحولات بسیار خوبی که در عدلیه نسبت به گذشته رخ داده است، حرکت رو به پیشرفت مطلوب مشاهده می‌شود. شاید امروزه به عدلیه در تراز انقلاب اسلامی نرسیده باشیم و نیل به آن تراز نیازمند همراهی، برنامه‌ریزی، پشتکار و مجاهدت  شبانه‌روزی تمامی کارکنان قضایی و اداری در انجام مأموریت‌ها است که باید این مسیر سخت و حساس را با تلاش‌های مضاعف و به صورت جدی پیگیری کنیم.

در این دیدار دادستان مرکز استان، سرپرست‌های معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون قضایی رئیس کل، معاونین توسعه حل اختلاف و مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و مسئولین قضایی، اجرایی و انتظامی گرمسار، آرادان و ایوانکی رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403020302416
  • خبرنگار :