۱۸ هزار عامل اجرایی آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در استان مرکزی

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۱۰۸۶ شعبه اخذ رای و ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند آماده اند.

بهنام نظری در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: ماده ۷۰ تا ۸۰ قانون انتخابات، ناظر بر موضوع تبلیغات نامزدهای انتخابات است و همه نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی طی نشست های مختلف، در جریان کامل نحوه تبلیغات، دایر کردن ستادها، ستادهای اصلی و فرعی قرار گرفته اند و همه امور باید مستند و به استناد قانون انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تیم های نظارتی و بازرسی استان و ستاد انتخابات همه فعالیت ها از جمله فعالیت ستادها را زیر نظر و پایش قرار داده اند، افزود: ابعاد بنرها و عکس های تبلیغاتی مشخص شده و از روزهای گذشته مقرر شد که فرمانداران با همکاری شهرداری ها محل الصاق تبلیغات را مشخص کنند تا در این روزها فضای شهری و مبلمان شهری با تبلیغات و نصب عکس و پوستر تخریب نشود و زیبایی شهر تحت تاثیر قرار نگیرد.

نظری با تاکید بر اینکه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر رعایت قانون و جلوگیری از موضوعاتی که می تواند مصداق تخلف باشد، حساسیت داشته باشند، گفت: از فردا سوم اسفندماه به مدت یک هفته، تبلیغات نامزدهای انتخابات را خواهیم داشت و تمامی الزامات نیز تذکر داده شده است. روز دهم اسفند، روز سکوت است تا مردم تبلیغات و برنامه های ارائه شده را بررسی کرده و با تصمیم گیری درست فرد اصلح را انتخاب کنند و تحت هیچ شرایطی امکان تبلیغات در این روز وجود ندارد. در این روز با هرگونه فعالیتی که مصداق تبلیغات باشد، برخورد خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ گونه تخلفی از سوی نامزدهای انتخاباتی گزارش نشده است. در این دوره از انتخابات اصل را بر پیشگیری گذاشتیم و موضوعات و الزامات به نامزدها گوشزد شد، البته در این دوره فضای مجازی بسیار اهمیت دارد که این عرصه به صورت کامل تحت رصد پلیس فتاست و همه فعالیت ها به صورت ویژه پایش می شود.

وی افزود: ۱۱ اسفندماه انتخابات در ۱۰۸۵ شعبه اخذ رای و یک شعبه مختص اقلیت های مذهبی (مجموعا ۱۰۸۶) با حضور ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار می شود. از مجموع شعبات اخذ رای، ۷۴۶ شعبه ثابت و ۳۴۰ شعبه سیار است همچنین از مجموع شعب، ۶۲۰ شعبه شهری و ۴۶۶ شعبه روستایی است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: آمادگی کامل  برای برگزاری انتخابات وجود دارد و بازدیدهای میدانی را نیز شخصا از شعب و شهرستان ها آغاز کرده ام. قطعا ستاد انتخابات استان با توجه ویژه به چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت تلاش دارد بهترین انتخابات را برگزار کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402120201009
  • خبرنگار : 50210