حبیب‌الله محمودیان ایلام‌شناس پیشکسوت تجلیل شد

آیین نکوداشت دکتر حبیب‌الله محمودیان پژوهشگر پیشکسوت ایلام‌شناس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام برگزار شد.

دکتر «عیسی بسطامی» ، رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان ایلام، در این مراسم اظهار کرد : بنیاد ایران شناسی در راستای اهداف و سند چشم انداز خود بر آن است تا به منظور حفظ هویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و الگوسازی تمدن نوین اسلامی از پژوهشگران و محققان در خصوص ایران شناسی تجلیل و این عزیزان را تکریم کند.

وی گفت: بی‌شک تجلیل از بزرگان این عرصه حفظ و پاسداشت فرهنگ، هنر و تمدن اصیل ایرانی است و در همین راستا دکتر حبیب الله محمودیان، با تلاش‌هایی که طی سالیان متمادی در این عرصه داشته است از سرآمدان روزگار ماست.

بسطامی تأکید کرد: بر خود لازم می دانم ضمن دعوت از پژوهشگران و محققان این عرصه در ارائه طرح ها و پیشنهادات خود به بنیاد ایران شناسی، از حضور مدیران ارشد استان و اصحاب رسانه که با حضور سبزشان موجب دلگرمی ما در این برنامه شدند، قدردانی کنم.

دکتر «محمدسبحان حسنی» معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، ضمن تقدیر از ابتکار بنیاد ایران شناسی استان ایلام در تجلیل از پیشکسوتان عرصه تاریخ و فرهنگ ایران زمین گفت: استان ایلام با تاریخ کهنی که دارد، ناگفته‌های بسیاری در دل خود پنهان کرده است.

وی گفت: طبق تحقیقاتی که چندی پیش توسط کاوشگران باستان شناسی، در تپه علی کش به عمل آمد؛قطعه‌ای پیدا شده که معتقدند مربوط به یک ساز موسیقی بوده که قدمت آن به چند هزار سال پیش از میلاد برمی‌گردد. این اکتشاف به ما نشان می‌دهد که مردمان و ساکنان این سرزمین در ادوار باستان تا چه حد متمدن و پیشرو بوده‌اند.

سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز با تقدیر از بنیاد ایران شناسی استان ایلام با برشمردن بخشی از تلاش‌ها و زحمات دکتر محمودیان در معرفی ایلام به ایران و جهان اظهار کرد: من وقتی رزومه دکتر محمودیان را نگاه می‌کنم، می‌بینم که این مرد در طول عمر پربار خود اکثر لحظات و اوقات خود را صرف تحقیق، پژوهش و نوشتن کرده است.

وی ادامه داد: تکیه‌گاه این زحمات و تلاش‌ها نیازمند پشتوانه ی حمایت کننده‌ای است که به محقق، دلگرمی دهد. بی شک این پشتیبان، کسی نیست جز همسر گرامی استاد محمودیان که در اینجا لازم است از این بانوی بزرگوار، تقدیر و شود.

شاکرمی در پایان گفت: دکتر محمودیان برای ما و برای نسل جوان یک الگوست. او معلم و محققی تلاشگر است که به ما درس دانایی می‌دهد.

در ادامه این برنامه آقای «سیاوش لطفی‌کار» شاهنامه سرای کردی ایلامی و از بزرگان ایل دهبالایی، ضمن تقدیر از رئیس بنیاد ایران شناسی استان ایلام، به برخی از جنبه های علمی دکتر محمودیان اشاره کرد و یادآور شد که «دهبالا» از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین ساکنان ایلام بوده‌اند که همواره با حفظ هویت ایرانی خود پذیرای دیگر اقوام در کنار خویش بوده‌اند.

در پایان این نکوداشت دکتر محمودیان ضمن تقدیر از حضور همه مدیران، بزرگان استان و پژوهشگران، خواستار همدلی هرچه بیشتر محققان، در معرفی تمدن کهن ایلام شد.

در پایان این برنامه لوح زرین بنیاد ایران شناسی به استاد محمودیان اهدا شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402112518444
  • خبرنگار : 71299