• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95102818204
  • منبع : نمایندگی ایلام

تجلیل از 4 پژوهشگر پیشکسوت آموزش و پرورش استان ایلام

تجلیل از 4 پژوهشگر پیشکسوت آموزش و پرورش استان ایلام

ایسنا/ایلام در مراسمی از «پرویز طهماسبی»، دکتر «حبیب‌الله محمودیان»، «حسین حیدری‌تبار»، دکتر «عزیز کلانتری»، و «ظاهر سارایی» به عنوان پژوهشگران برتر آموزش وپرورش استان استان تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، «حسین کلانتری»، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در این مراسم، اظهار کرد: بنابر سخنان پرگهر امام علی(ع)، علم سلطان و قدرت است و هر کس که آن را بیابد، با آن پیش  می‌رود و هر کس از آنجا ماند از قافله عقب خواهند ماند.

وی با بیان این‌که امروز علم و دانش از جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان برخوردار بوده و اقتدار را با خود به همراه خواهد آورد، افزود: مسئولان نظام اسلامی و انقلاب، خیلی بر روی توسعه علمی و اقتدار علمی تأکید دارند، چون علم و دانش زمینه‌ساز توسعه و ترقی هر جامعه‌ای است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره این‌که اقتدار علمی اقتدار ملی را به‌دنبال دارد، اضافه کرد: یک همبستگی مثبت معناداری در بین علم و اقتدار ملی وجود دارد و هر چه توان عملی یک کشور بالا باشد، اقتدار، امنیت و جایگاه آن کشور در عرصه بین‌المللی نیز افزایش می‌یابد.

کلانتری با تأکید بر شناساندن جایگاه علم، دانش و پژوهش در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی، یادآور شد: کسانی که علم و دانش بالا دارند با کسانی که به‌دنبال علم نمی‌روند یکسان نیستند و بر اساس آیات قرآن کریم، تنها خردمندان هستند که پندپذیر هستند و باید بکوشیم که به دارایی علمی خود اضافه کنیم.

وی یکی از بزرگ‌ترین هنرها را شنیدن و گوش دادن صحیح دانست و گفت: جایگاه عالم و پژوهشگر بالاست و تکلیف ما این است که نسبت به این افراد قدردان بوده و از جایگاه علمی و دانش آن تجلیل کرد که تأثیر بسیار زیادی در اصلاح امور مردم دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: تجلیل از پژوهشگران و نخبگان علمی در حقیقت تجلیل از جایگاه علم و دانش است و باید زمینه‌ای فراهم شود که اقشار مختلف مردم به اهمیت علم و دانش در تمام امور واقف و آگاه شوند و به صورت عملیاتی در این زمینه فعالیت شود.

بسیاری از مشکلات آموزش و پژوهش قابل حل است

«علی بیرانوند»، مدیرکل آموزش و پرورش استان  ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: در دولت یازدهم فعالیت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف اجرا و یا در حال انجام است .

وی با بیان این‌که در حوزه آموزش ‌و پرورش در دولت یازدهم کارهای اساسی در راستای خواست ملت ایران انجام داده است، افزود: در آموزش ‌و پرورش در حوزه کارهای زیربنایی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و به بازسازی در این بخش توجه صورت گرفته که سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش یکی از این موارد بوده است.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان ایلام با اشاره به این‌که پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان ایلام به حدود صددرصد رسیده است، تصریح کرد: این امر در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور بوده که در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی به ‌طور کامل در استان ایلام محقق شده است.

بیرانوند با بیان این‌که در پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان 99.86 درصد و در مقطع تحصیلی متوسطه اول حدود ۹۵ درصد و متوسطه دوم 90 درصد است، گفت: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید، با وجود کمبودهای مالی، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در حوزه آموزش‌ و پرورش در استان انجام ‌شده و امروز شاهد حضور معلم در دورترین نقاط این استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی در دو سال متوالی، دانش‌آموزان با استعداد در المپیادهای علمی کشور مقام‌های برتر را کسب کرده‌اند و در سال جاری نیز دانش‌آموزان استان در المپیاد سلول‌های بنیادی در مرحله نهایی توانسته‌اند مقام‌ دوم کشوری کسب کنند.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان ایلام با اشاره به این‌که این سازمان در حوزه پژوهش نیز در یک سال گذشته مقام برتر حوزه پژوهش را در بین دستگاه‌هایی اجرایی کسب کرده است، گفت: تنها پژوهشکده تعلیم و تربیت استان که در چند سال گذشته تعطیل ‌شده بود با تلاش همکاران آموزش‌ و پرورش، این پژوهشکده به روال عادی خود برگشت و کارهای بزرگی در زمینهٔ پژوهش تعلیم و تربیت در آموزش و پروش صورت گرفته است.

بیرانوند با تأکید بر این‌که با کار پژوهشی در این پژوهشکده می‌توان بسیاری از مشکلات حوزه آموزش ‌و پرورش را مرتفع و رصد کرد، اظهار کرد: پژوهش نیاز اصلی ارتقای سطح کیفی کار تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این‌که مراسم نکوداشت مقام پژوهشگران برتر آموزش‌ و پرورش در راستای تقدیر از افرادی است که در راستای تعلیم و تربیت تلاش کرده‌اند، افزود: این برنامه در ابتدای سال تحصیلی جدید کلید خورد و بعد از برگزاری نشست‌های متعدد، به این مراسم باشکوه ختم شد که در سال‌های آتی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ایلام گفت: بازگشایی پژوهشکده تعلیم و تربیت، چاپ ۹ گزارش پژوهشی، تکمیل بانک فرهنگیان‌ مؤلف و پژوهشگر، تشکیل شورای پژوهش آموزش‌وپرورش، واگذاری طرح‌های پژوهشی از طریق فراخوان، برگزاری نشست‌های تخصصی پژوهشی، کسب رتبه برتر استانی در بین دستگاه‌هایی اجرایی استان، تجلیل از فرهنگیان در حوزه پژوهش از برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان بوده است.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha