مدیریت بهینه و جامع سرطان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در طرح مدیریت بهینه و جامع سرطان تمامی مسائل خدمات مربوط به سرطان، شبکه‌سازی، دسترسی عادلانه و نظام یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته تا بتوانیم در راستای خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی گام برداریم.

مهدی مصری امروز ۱۶ بهمن‌ماه در همایش ملی دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: مدیریت بهینه و جامع سرطان نکته حائز اهمیتی است که دانشگاه علوم پزشکی قم از یک سال و نیم پیش در دستور کار خود قرار داده و توانسته به دستاوردهای خوبی در این زمینه برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وی افزود: در این طرح تمامی مسائل خدمات مربوط به سرطان، شبکه سازی، دسترسی عادلانه و نظام یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته تا بتوانیم در راستای خدمات رسانی به بیماران سرطانی گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برگزاری این نشست‌ها و بررسی علمی مسائل، منجر می‌شود تا بتوانیم نقشه راه را به درستی طراحی و خلاءهای خدمتی را برطرف کنیم.

مصری با بیان اینکه هدف گذاری‌ها در امر سرطان انجام شده است، اظهار کرد: طراحی فرایندها امر بسیار مهمی است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی قم توانسته قدم‌های مستحکمی را بردارد و در تلاش هستیم تا خدمات در حوزه سرطان را گسترش دهیم که موجب امیدآفرینی، شبکه سازی، دسترسی عادلانه خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه معنویت و اخلاق بیان کرد: دین، معنویت و اخلاق در کنار مسائل سلامت و درمان موجب بالندگی، امیدآفرینی و گسترش برنامه‌های درمانی خواهد شد که به این موضوع حتی خود غربی‌ها نیز اذعان دارند و از این رو استان قم با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معنوی که دارد باید برنامه محور و الگو باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به نقش سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در موضوع سرطان اشاره کرد و گفت: نقش این مراکز بر کسی پوشیده نیست و می‌توانند راه‌های ناهموار را هموار ساخته و در توسعه ارائه خدمات درمانی بهینه سرطان اثر بخش باشند.

مصری در پایان بیان کرد: در راستای اجرای طرح مدیریت بهینه و جامع سرطان با بیمه‌ها به ویژه بیمه سلامت استان نیز جلساتی برگزار و قول همکاری داده‌اند و این الگو می‌تواند در سراسر کشور استفاده شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402111611787
  • خبرنگار : 50455