۵۵۰ مسجد فارس میزبان معتکفان هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۵۵۰ مسجد این استان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی از امروز در مساجد استان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن ایام‌البیض گفت: مطابق روال هر سال در ایام‌البیض که از 13 رجب مصادف با سالروز ولادت حضرت علی(ع) آغاز می‌شود، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد برگزار می‌شود که امسال 550 مسجد استان فارس میزبان معتکفان هستند که از این تعداد 125 مسجد مربوط به شیراز است.

وی با بیان اینکه 43 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان فارس ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد 13 هزار و 300 نفر آقا و 22 هزار و 650 نفر بانو هستند و مابقی جمعیت هم مربوط به بزرگترین اعتکاف جوانان کشور با جمعیت بالغ بر 7 هزار نفر است که به‌همت کانون رهپویان وصال شیراز در مسجد نو برگزار می‌شود.

قانع با اشاره به تشکیل شورای اعتکاف استان فارس به ریاست آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این شورا، شعار مراسم اعتکاف امسال «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» انتخاب شده است که برای آن برنامه‌های محتوایی، رسانه‌ای و تبلیغی تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در برگزاری مراسم معنوی دستگاه‌های مختلفی همکاری دارند، افزود: همچنین تعدادی از مساجد استان فارس به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص دارد و اعتکاف دانش‌آموزی در 25 مسجد استان فارس برگزار می‌شود که از این تعداد 15 مسجد دانش‌آموزی در شیراز قرار دارند.

وی تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی منسجمی برای محتواسازی و ارتقای بینش سیاسی معتکفین انجام شده با هدف تقویت ایمان و تعمیق باورهای دینی وعمق بخشی به بینش و مسئولیت اجتماعی مومنان به ویژه درباره مسائل روز جهان و انتخابات انجام شده است.

قانع با بیان اینکه در مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های متنوع متناسب با ایام‌البیض اجرا می‌شوند، یکی از اعمال اعتکاف امسال را با توجه به میزان بارش‌ها، قرائت دعای طلب باران اعلام کرد و گفت: این برنامه در روز جمعه میان نمازهای جمعه و عصر در تمام مصلاهای نماز جمعه و مراسم معنوی اعتکاف برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، 70 درصد جمعیت شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف در مساجد فارس از جوانان و نوجوانان است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402110503789
  • خبرنگار : 50649