به گزارش ایسنا، تصادفات رانندگی به دلایل مختلفی از عوامل انسانی گرفته تا نبود علائم هشداردهنده، دید کافی، خودروها و ... اتفاق میافتد، مخصوصا در محورهای چهارمحال و بختیاری دو طرفه و کوهستانی بودن جادهها منجر به این شده که با کوچکترین تخلف تصادف اتفاق بیفتد.
البته بیشترین عامل تصادفات در استان یعنی حدود ۷۰ درصد مربوط به عامل انسانی و ۳۰ درصد مربوط به وسیله نقلیه و راه گزارش شده است.
طبق گزارشات ارائه شده از سوی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری، آمار تصادفات استان نگران کننده است و زیبنده استان نیست، گرچه اصلاحیات انجام شده در سطح محورهای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و بسیار بیشتر از قبل است.
تابلوهای علائم موجود در محورها امری مهم برای جلوگیری از رخداد تصادفات هستند اما متاسفانه برخی افراد با سرقت این تابلوها به افزایش تصادفات کمک میکنند و سبب میشود که روند تصادفات همچنان روبه افزایش باشد.
البته به گفته رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون طبق کارشناسیهای صورت گرفته، حوزه راهها در حدود ۳۵ مورد از تصادف به عنوان مقصر شناخته شده است.
امین قوامی، سرپرست معاونت راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری در گفتوگو با ایسنا با اشاره به شناسایی و وجود ۱۳ نقطه حادثهخیز در استان، اظهار کرد: تعهد استان در سال جاری رفع پنج نقطه حادثهخیز بوده که تاکنون سه نقطه از جمله محور هارونی، زیرگذر گدار کبک و سه راهی شمسآباد رفع و دو نقطه دیگر وجود دارد که مناقصات آنها برگزار شده است، یکی از نقاط حادثهخیز پیچ شوراب و دیگری محور جعفرآباد بوده که باید تا اسفندماه این نقاط حادثهخیز نیز رفع شود.
وی ادامه داد: هشت نقطه دیگر در برنامه سال آینده است که قرار شد اعتبار این نقاط در اختیار اداره کل قرار داده شود، البته حدود سه نقطه با اخذ ماده ۲۳ توسط راه و شهرسازی در حال انجام است و تا پایان سال آینده نقاط حادثه خیز در محورهای استان رفع خواهد شد.
سرپرست معاونت راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری در خصوص خط کشی و نصب علائم هشداردهنده در محورها، تصریح کرد: خطکشیها نسبت به سال گذشته سه برابر انجام شده است، یعنی امسال مساحت خط کشی در محورها ۱۵۶۰ کیلومتر بوده است، همچنین ۶۶۰۰ تابلو علائم نصب و برای اولین بار در استان ۱۳ کیلومتر نیوجرسی نصب شد، روشنایی پنج نقطه انجام شده است که پنج تا شش برابر اعتبارات ابلاغی به استان اقدامات مذکور در محورها انجام شده است.
قوامی بیان کرد: خط کشیها تقریباً هر ۹ ماه یا سالانه احیا میشود البته مواد مصرفی برای خطکشیها مرغوب است و بازتاب آن توسط آزمایشگاه اخذ میشود.
به گفته وی، اقدامات انجامی برای محورها منوط به تامین و تزریق اعتبار است.
انتهای پیام