دغدغه‌های جهاد کشاورزی خراسان شمالی از گرمای دمای هوا در زمستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از بالا بودن دمای هوا طی زمستان امسال خبر داد.

وحید صباغ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش‌های مناسب و موثر ماه‌های مهر و آبان ماه در استان اظهار کرد: این امر سبب شده تا سطح سبز خیلی خوبی در مزارعی که به موقع کشت شده‌اند، ایجاد شود.

وی گفت: در حال حاضر سطح سبز خیلی خوبی در مزارع استان ایجاد شده اما متاسفانه‌های شاهد بارندگی‌های خوب و موثری از ابتدای آذرماه تاکنون نبوده‌ایم که این امر نگران کننده است‌

صباغ افزود: اما نکته‌ای که در حال حاضر سبب نگرانی بیشتر شده دمای بالای هوا است، دمای هوا در حال حاضر نسبت به بلند مدت بالا است و این امر موجب می‌شود تا گیاه مراحل فنولوژی خود را سریع‌تر طی کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون گیاهان کشت شده باید در مرحله گیاهچه قرار داشته باشند، ادامه داد: در بسیاری از مزارع استان گزارش شده که گیاه در مرحله ساقه قرار گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تا پایان فصل زمستان گیاهان کشت شده باید در مرحله پنجه قرار داشته باشد و از عید نوروز به بعد گیاه در مرحله ساقه دهی و خوشه دهی قرار گیرد.

وی توصیه کرد: کشاورزان در حال حاضر از کودهای پتاسه در مزارع خود برای مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی استفاده کرد و از مصرف کودهای اوره خودداری کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101107756
  • خبرنگار : 50046