به گزارش ایسنا، مناسبتهای مذهبی و ملی همچون رمضان، نوروز، محرم، یلدا و چهارشنبهسوری همواره فرصتی مناسب برای دستاندرکاران تلویزیون تلقی میشده که گستردگی و ضریب نفوذ خود در بین مخاطبان را افزایش دهند. به تبع همین امکان، اگر رسانهای نتواند انتظار مخاطب را برآورده کند، نه تنها بر میزان بینندگانش نمیافزاید که با سیل نزولی ریزش بیننده مواجه خواهد شد.
با این همه رویکرد جذب مخاطب به هر قیمتی و با هر ترفندی، خود پدیدهای دیگر است که گویا در یلدای ۱۴۰۲ از سوی برخی برنامهسازان تلویزیونی دنبال شده و نتیجهاش حاشیههایی است که همچنان دو روز بعد در فضای مجازی ادامه دارد و منتشر میشود. این اتفاق اگرچه در وهلهی نخست رویکردی انتقادی را متوجه برخی از برنامهها میکند اما از آنجا که وایرال شدن ویدئوها در نهایت کمک شایانی به دیده شدن خصوصا از سوی آن گروه از مردم که از برنامههای تلویزیونی دور شدهاند، خواهد کرد، پس میتواند یک تمهید تلقی شود.
اما از پر سروصداترین حاشیههای یلدای تلویزیون مصاحبه طنز و ساختگی یکی از شبکهها با رونالدو بود که به واسطه هوش مصنوعی انجام شد. در این مصاحبه تلاش شده بود المانهای یلدایی در پرسشها گنجانده شود؛ مثل اینکه رونالدو هندوانهاش را از کجا میخرد یا اینکه برنامه امسال شب یلدایش چیست و آیا انار و آجیل خریده است؟!
در اتفاقی دیگر، همین شبکه (نسیم) ویژهبرنامه یلدایی سال گذشته را به عنوان یکی از ویژهبرنامههای یلدایی ۱۴۰۲ بازپخش کرد.
بر این اساس، گزیده ویژهبرنامه «شوتبال» با اجرای علی عامل هاشمی و سوگل طهماسبی که شب یلدای ۱۴۰۱ روی آنتن رفته بود، در یلدای ۱۴۰۲ هم پخش شد و چهرههایی مانند مهران غفوریان، اصغر سمسارزاده، داوود منفرد و... مهمان شدند و به گپ و گفت با مجریان برنامه پرداختند.
اتفاقات غیرمرسوم در تلویزیون و به نوعی سورپرایز رسانه ملی برای بینندگانش که از چند شب قبل با حضور حسن ریوندیِ ممنوعالتصویر (استندآپ کمدین و مجری ایرانی) روی آنتن کلید خورده بود، با حضور برخی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی تکمیل شد.
تبلیغ برای حضور جناب خان در تلویزیون پس از مدتها تعطیلی «خندوانه» و نبود این عروسک را هم میتوان ترفندی دیگر از سوی برنامهسازان دانست که بیننده را پای آنتن بکشانند و البته اینکه از مدتها قبل، از فرزاد حسنی دور از آنتن هم به عنوان یکی از مجریانی یاد شد که قرار است دوباره همکاریاش را با تلویزیون از سر بگیرد که البته به یلدا نرسید.
اما تلویزیون که در چند مناسبت گذشته تلاش کرده بود با نگاهی توام با «سلبریتیزدگی»، ویژهبرنامههایش را روی آنتن بفرستد، برای یلدای به تعبیری متفاوتش، پای صادق بوقی را هم به سفره آنتن باز کرد. بر این اساس در بخشی از برنامه شبکه سه، کلیپ صادق بوقی از سوی مجریان و مهمانان برنامه تلویزیون اجرا شد.
انتهای پیام