امام جمعه اردبیل:

انتخابات راهکار ایجاد اصلاح در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: همیشه آحاد یک ملت مخصوصاً نخبه‌ها نظرات، پشنهادات و انتقاداتی راجع به مدیریت کشور دارند، انتخابات راهکار اعمال این نظرات و راهکار ایجاد اصلاح در کشور است.

آیت الله سید حسن عاملی، امروز، اول دی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن قدردانی از راه‌اندازی پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت اظهار کرد: دولت محترم در یک اقدام بسیار شایسته به صورت مجانی اقدام به غربالگری دیابت و فشار خون بالا در کشور کرده است. این پویش ملی که هزینه بسیار سنگینی برای دولت دارد، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: غربالگری از ۲۰ آبان شروع شده و به مدت دو ماه ادامه دارد، عامل اصلی مرگ و میر در کشور و در استان بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی است و زمینه ایجاد این بیماری ها قند خون و فشار خون بالاست. این دو بیماری قاتل خاموش هستند، یعنی زمانی متوجه این بیماری‌ها می‌شویم که بیماری عمیق و مزمن شده و به مرحله غیر قابل برگشت و غیر قابل کنترل رسیده است. آمار نشان می‌دهد که نصف مبتلایان به دیابت و یک سوم بیماران مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود مطلع نیستند.

عاملی اظهار کرد: فاجعه واقعاً در کمین است. هر کس اقدام نکند به خود و به خانواده خود ظلم کرده است و شرعاً نیز مسئولیت دارد. تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برای تست قند و فشار آمادگی دارند. اگر حوصله رفتن به آنجا را ندارید و در یک محلی مجتمع هستید مثل بازار، دانشگاه، کارخانه، مدرسه و... کافی است به اداره بهداشت زنگ بزنید. آن‌ها الساعه حاضر می‌شوند. از هلال احمر، سپاه معظم و بسیج که با این طرح بسیار فاخر و حیاتی همکاری می‌کنند و از مسئولین بهداشت درمان استان قلباً تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه اردبیل در ادامه خطبه بیان کرد: انتخابات اصلی ترین زیرساخت امنیت یک کشور است، ملتی که انتخابات سالم دارد، احتیاج ندارد از راه‌های دیگر مطالبات خود را دنبال کند. ملت در قالب انتخابات در مدیریت کلان کشور حضور می یابد و خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد. به همین جهت انتخابات فرصتی استثنایی برای یک ملت است.

 امام جمعه اردبیل ادامه داد: همیشه آحاد یک ملت مخصوصاً نخبه‌ها نظرات، پشنهادات و انتقاداتی راجع به مدیریت کشور دارند، انتخابات راهکار اعمال این نظرات و راهکار ایجاد اصلاح در کشور است. نوع دولت و نوع مجلس توسط ملت و از طریق انتخابات تعیین می‌شود، به همین جهت انتخابات فقط یک حق نیست بلکه علاوه بر آن مسئولیت خطیر و یک وظیفه ملی و دینی است و کوتاهی در آن علاوه بر اینکه در مدیریت کشور مشکلات خاص و گاهی غیر قابل جبران درست می‌کند. علاوه بر آن هر کس قطعاً مسئولیت شرعی دارد. هرکس قادر به اصلاح است و می تواند فرد صالح را در مراکز حساس تصمیم گیری قرار دهد اما کوتاهی می‌کند، بدون هیچ تردید او در محضر خداوند مورد سوال قرار خواهد گرفت.

عاملی افزود: دشمن در تاثیر رای شبهه ایجاد می‌کند و من عرض می‌کنم یکی از جدی‌ترین انتخابات در ایران صورت می‌گیرد، جا به جا شدن جناح‌های سیاسی و سرکار آمدن مشارب مختلف سیاسی و مدیریتی در چهل سال گذشته حتی برکنار شدن رئیس حساس‌ترین مجلس توسط رای مردم نشان از این است که همه کاره ملت و اراده ملت ما حاکم است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402100100184
  • خبرنگار :