دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان خبر داد:

غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی دو شهرستان خوزستان در روز یکشنبه

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان از غیرحضوری شدن آموزش مدارس در دو شهرستان در روز یکشنبه(۱۹ آذر) به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

داوود میرشکار اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن هوای سوسنگرد و شوشتر در شرایط ناسالم، آموزش پیش‌دبستانی و دبستان این دو شهرستان در روز یکشنبه (۱۹ آذر) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان افزود: در برخی دیگر از شهرها نیز هوا در شرایط ناسالم قرار دارد اما وضعیت شاخص هوای این دو شهر عدد بالاتری دارد.

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: در حال حاضر (شنبه شب) شاخص کیفیت هوا در سوسنگرد ۱۷۳ و شوشتر ۱۶۰ میکروگرم بر مترمکعب است و وضعیت دیگر شهرها از این عدد کمتر است.

میرشکار در خصوص آتش‌زدن مزارع نیشکر در کارون و باوی و شکایت حفاظت محیط زیست از دو شرکت نیشکر، گفت: رصدها به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و یکی دیگر از شرکت‌های نیشکر نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شود و منتظر رای مراجع قضایی هستیم.

وی با بیان این‌که خط قرمز ما سلامت مردم است، افزود: روز گذشته یک شرکت دیگر و چند شهرداری خوزستان به مراجع قضایی معرفی شدند و همچنان پیگیر این مسأله هستیم تا به نتیجه برسیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091913087
  • خبرنگار : 50225