دبیر جشنواره ملی تئاتر کنگره شهدای غواص کیش:

آثار هنری ارزش زیادی برای معرفی شهدای غواص دارند

دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه دومین کنگره شهدای غواص کیش گفت: آثار هنری از جمله تئاتر، قابلیت‌های زیادی برای معرفی فرهنگ ایثار و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع‌ مقدس به نسل‌های آینده دارد.

عباس دوست‌قرین امروز (شنبه، ۱۸ آذر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به ارزش‌ها و قابلیت‌ها در ارائه آثار هنری با موضوع شهدای غواص مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری در برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه است.

وی ادامه داد: تئاتر کوتاه با زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و با قابلیت اجرا به‌صورت محیطی (فضای بسته) و خیابانی (فضای باز) از جمله جشنواره‌های این کنگره است. این شیوه‌ نمایشی می‌تواند به توسعه فرهنگ تماشای تئاتر کمک و فرصتی ایجاد می‌کند تا بسیاری از موضوع‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌صورت غیرمستقیم به مخاطب منتقل شود.

دبیر جشنواره تئاتر کوتاه دومین کنگره شهدای غواص کیش ضمن دعوت از گروه‌های فعال تئاتر در سراسر کشور، بیان کرد: آنچه امروز دست‌مایه برگزاری این جشنواره قرار گرفته، علاوه بر آنکه از لحاظ دراماتیک و ایجاد فرصت‌های نمایشی قابلیت‌های ویژه‌ای دارد، یک ضرورت و ادای دین است به دلیر مردانی که در دوران دفاع مقدس، شجاعانه جان شیرین خود را در کف نهادند تا از آب و خاک و شرافت این مرز و بوم در مقابل دشمن متجاوز دفاع کنند.

به گفته دوست‌قرین، اسامی داوران این جشنواره چند روز آینده منتشر خواهد شد.

جشنواره تئاتر کوتاه با موضوع شهدای غواص دی ماه امسال برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای ثبت نام و دیدن فراخوان، به آدرس تارنمای www.mabareshg_kish.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه این کنگره با شماره ۰۹۳۴۷۶۸۷۷۷۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091812534
  • خبرنگار : 50635