رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

لزوم توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی به استان کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فضای مجازی بستری مناسب برای معرفی صنایع دستی است، گفت: وزارت میراث توجه ویژه‌ای به استان کرمان داشته باشد.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ۱۶ آذرماه در مراسم افتتاح خانه خلاق صنایع دستی در کرمان با اشاره به محدودیت‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: بعضی از محصولات استان کرمان شهره جهانی دارد لذا وزارتخانه میراث باید به صورت ویژه به استان کرمان توجه داشته باشد و تسهیلات تبصره ۱۸ و بلاعوض برای رونق صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اختصاص دهد.

وی با تاکید بر انجام کارهای عملیاتی برای رونق اقتصادی صنایع دستی تصریح کرد: از بستر فضای مجازی برای معرفی محصولات و ظرفیت‌های گردشگری باید استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مشخص کردن بازارهای هدف و تولید محصولات طبق سلیقه آن بازارها تاکید کرد و افزود: باید نمایشگاه‌هایی در کشورهای هدف برپا کنیم.

وی با بیان این مطلب که اگر فروش اتفاق افتاد زنجیره تولید تکمیل می‌شود، تصریح کرد: در حوزه صادرات اگر بتوانید برنامه مشخصی را ارائه دهید ما نیز حمایت خواهیم کرد. 

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های صادراتی صنایع دستی را احصا کنید، عنوان کرد: تامین منابع مالی، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و صادرات از جمله مشکلات حوزه صنایع دستی است.

وی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و همچنین در سطح استان در راستای تسهیل در امر تولید و صادرات صنایع دستی پشتیبانی لازم را می‌کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402091611552
  • خبرنگار : 50189