دوره آموزشی تحول دیجیتال در صنایع برگزار می‌شود

با همکاری فعالان بخش خصوصی و اکوسیستم نوآوری کشور دوره تخصصی آموزش تحول دیجیتال در دی و بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دوره تخصصی آموزشی تحول دیجیتال پیرو حساسیت‌های موجود، با رویکرد آموزش مفاهیم اصلی «تحول دیجیتال» به مدیران ارشد صنعت، مدیران کسب‌وکارهای فناورانه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

هدف از برگزاری این دوره نه‌ فقط آموزش، بلکه تشکیل میز گفت‌وگویی است برای ارتباط مؤثر میان صنعت، اکوسیستم نوآوری و فناوری و دانشگاه؛ به همین دلیل مخاطبان این دوره از هر سه گروه مذکور هستند. ارزش افزوده این دوره آموزشی علاوه بر آموزش، تشکیل بستری برای تبادل تجربه، شناسایی چالش‌ها، راه‌حل‌ها و ارتباط مؤثر آینده برای پیاده‌سازی و اجراست.

این دوره در ۵ هفته، ۳۲ ساعت آموزش و یک رویداد ۴ ساعته، با سرفصل‌هایی شامل «استراتژی‌های نوآوری و تحول دیجیتال در صنعت»، «رهبری و معماری دیجیتال در سازمان»، «فناوری هوش مصنوعی در صنعت»، «فناوری اینترنت اشیاء و بهبود فرآیندها در صنعت»، «فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت»، «زیرساخت فناوری برای تحول دیجیتال در صنعت»، «سناریوهای آینده تحول دیجیتال در صنعت و تحول دیجیتال و تاثیرات محیطی» برگزار خواهد شد.

هر جلسه از جلسات چهارگانه دوره به میزبانی یکی از بازیگران صنعت یا اکوسیستم نوآوری برگزار خواهد شد تا شرکت‌کنندگان علاوه بر آموزش، امکان بازدید و آشنایی با مختصات این صنایع را نیز داشته باشند. در پایان دوره یک رویداد ۴ ساعته با حضور فعالان اکوسیستم نوآوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. همچنین یک بازدید داخلی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که شامل بازدید از کل زنجیره ارزش معدن تا تولید شمش در زنجان به میزبانی یکی از معادن کشور خواهد بود.

دوره تحول دیجیتال با همکاری و مشارکت نهادها و مجموعه‌های فعال در بخش خصوصی، با این رویکرد طراحی شده است که به شرکت‌کنندگان -با توجه به دسته‌بندی مخاطبان- یک رویکرد کلی به همه این مسائل بدهد.«آموزش مفاهیم کلی و پایه تحول دیجیتال»، «رهبری سازمانی در تحول دیجیتال و معماری سازمانی و تغییراتی که متوجه آن خواهد بود» و «سناریوهای تحول دیجیتال» از محورهای این دوره به شمار می‌رود.

به نقل از مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، از دیگر دستاوردهای این دوره می‌توان به مواردی چون آشنایی با مفاهیم و ضرورت تحول دیجیتال، یافتن راه‌حل‌های جدید مبتنی بر فناوری برای مسائل و مشکلات در صنعت، آشنایی با روش‌های پیاده‌سازی تحول دیجیتال، آشنایی با فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم، آشنایی با برنامه‌ریزی بر اساس سناریو و مدیریت عدم قطعیت‌ها، آشنایی با تاثیرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیط زیستی تحول دیجیتال و آشنایی با صنعت، امکان شبکه‌سازی متقابل میان اکوسیستم نوآوری و صنعت و امکان تبادل تجربه اشاره کرد.

این دوره با همکاری مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، انجمن مدیریت فناوری و نوآوری، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، گروه کسب و کارهای نوین آن و آکادمی آن‌سو و سایر فعالان بخش خصوصی و اکوسیستم نوآوری کشور در دی و بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402091107495
  • خبرنگار : 30057