فرماندار اراک:

برگزاری مانور آمادگی دانش آموزان را در برابر زلزله افزایش می‌دهد

فرماندار اراک گفت: برگزاری این مانورها سطح آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله را ارتقاء خواهد بخشید.

امیر هادی، چهارشنبه، هشتم آذرماه ۱۴۰۲ در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که با شعار مدرسه ایمن-جامعه تاب‌آور در دبیرستان دخترانه الزهرا(س) اراک برگزار شد، از آموزش در همه ابعاد به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

وی افزود: در احداث بناها به ویژه اماکن عمومی نظیر مدرسه باید اصول مهندسی ساخت یک بنای مستحکم لحاظ شود تا در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی ایمن باشد.

وی با اشاره به برگزاری مانور زلزله و ایمنی با محوریت اداره کل مدیریت بحران استان گفت: برگزاری این مانورها سطح آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله را ارتقاء خواهد بخشید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین جمعیت هلال احمر با وزارت آموزش و پرورش که سال گذشته نیز تمدید شد همه ساله در هشتم آذرماه مانور مشترک زلزله برگزار خواهد شد.

علیرضا شهرجردی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین مانور مشترک زلزله گفت: در سال گذشته طرح های "دادرسی" و "همتا" در ۱۵۰ مدرسه استان مرکزی اجرا شده که قریب به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر برای مقابله با بحران‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مانور زلزله در بیش از ۲۰۰ مدرسه استان گفت: مانور زلزله در این مدرسه بطور نمادین با حضور ۵۰ نفر از نیروهای امدادی در قالب تیم‌های امداد و نجات، واکنش سریع ، جوانان، سحر و آنست( سگ‌های زنده یاب) آمبولانس و ... برگزار شد..

شهرجردی در ادامه گفت: سازمان جوانان هلال احمر از شاخه های مهم این جمعیت است که از ظرفیت جوانان در امدادگری و مقابله با بحران بطور داوطلبانه استفاده می‌شود.

امید محترمی مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی نیز بر ضرورت تولید محصول ایمن و نیز ساخت محیط ایمن توسط دانش آموزان به عنوان مهندسین آینده، اظهار کرد: هدف و رویکرد برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" ارتقای تاب آوری جامعه در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۴ مخاطره طبیعی در ایران گفت: ۵۴ مخاطره طبیعی و غیرطبیعی در کشور وجود دارد که ۳۴ مورد آن مخاطره طبیعی هستند.

محترمی افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید طوری تحصیل کنند که بتوانند با اتکاء به دانش خود محیط ایمن بسازند و محصول ایمن تولید کنند. کمک به ارتقای ایمن شدن جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های متاثر از مخاطرات طبیعی از دیگر وظایف دانش آموزان است.

وی با اشاره به کشته شدن حدود ۵۰ هزار نفر در زلزله اخیر کشور ترکیه گفت: اگر دانش آموزان به عنوان مهندسین آینده کشور نتوانند خانه ایمن بسازند و محصول ایمن تولید کنند قطعا آسیب‌های مخاطرات طبیعی گریبانگیر آنها خو،۶ماه لبود.دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه در مواجهه با بلایا و و مخاطرات طبیعی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402090806092
  • خبرنگار : 50212