استاندار قم:

باید حلقه وصل صنعت و دانشگاه تقویت شود

استاندار قم با اشاره به اینکه در عرصه دانشگاهی دارای نواقصی هستیم، گفت: عمده این نقص در عدم آموزش مهارت است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه گروه کاری مهارت و آموزش استان با اشاره به اینکه باید صنعت و دانشگاه در یک مجموعه مدیریت شود، مطرح کرد: دانشگاه‌های فنی و حرفه و سازمان فنی و حرفه‌ای دو چرخی هستند که خوب کار می‌کنند ولی هنوز در کنار یکدیگر قرار نگرفته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، آقامیری با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری مشکلات کشوری توسط جوانان و کار جهادی حل خواهد شد، عنوان کرد: جوان باید دارای روحیه جوانی و پویایی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه علم و عمل را به یکدیگر متصل کنیم، خاطرنشان کرد: باید شناخت لازم از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار صورت بگیرد.

آقامیری با بیان اینکه ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هنوز ناشناخته است، تصریح کرد: باید جهاد تبیین برای معرفی ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رابطه بیکاری و اشتغال پایه اصلی تمام مشکلات کشور است، یادآور شد: تمامی دولت‌ها با این حوزه درگیر هستند؛ برای آغاز به کار باید توان علمی در کنار توان عملی باشد.

آقامیری با اشاره به اینکه در عرصه دانشگاهی دارای نواقصی هستیم، مطرح کرد: عمده این نقص در عدم آموزش مهارت است.

استاندار قم با بیان اینکه با مدرک‌گرایی هزینه کشور را نیز افزایش داده‌ایم، عنوان کرد: متاسفانه نتیجه مطلوب از مدرک‌گرایی حاصل نشده است؛ البته نخبگان دانشگاهی وجود دارند که پس از فارغ التحصیلی، کارآفرینی می‌کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید طبقه‌بندی مشاغل انجام شود، تاکید کرد: عدم پذیرش مشاغل برای طبقه‌بندی دارای علت‌هایی است که باید آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان اینکه باید حقوق کارمندان به صورت عملکردی باشد، تصریح کرد: متاسفانه امروز پرداخت حقوق به صورت مدرک‌گرایی شده است.

آقامیری ادامه داد: باید دانشگاه‌ها و سازمان‌ها زمانی که فارغ التحصیلی را تحویل جامعه می‌دهند، این فرد کارآفرین باشد و علاوه‌بر خود برای دیگران نیز کار ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در عرصه فنی و حرفه‌ای رقم خورده است، یادآور شد: برگزاری چنین جلساتی بسیار ارزشمند است و موجب آشنایی با ظرفیت‌ها و هم‌افزایی بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402090806024
  • خبرنگار : 50455