امام جمعه بجنورد:

احساس شکست علت پذیرش آتش بس از سوی اسرائیل است

امام جمعه بجنورد گفت: اسرائیل آتش بس را پذیرفت چراکه احساس شکست کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اینکه در ابتدا اسرائیل و آمریکا حاضر به پذیرش آتش بس در جنگ با غزه نبودند، اظهار کرد:  اسرائیل اعلام کرده بود که حماس را از بین می برد و ۴۶۰ هزار نیروی خود را پای کار آورد تا یک گروه کوچک سه تا چهار هزاری نفری را از بین ببرد و از سوی دیگر حمایت های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز از اسرائیل وجود داشت.

وی افزود: همه آن ها پای کار آمدند تا این گروه کوچک را از بین ببرند و ۴۷ روز از این جنگ گذشت ولی به اهدافشان نرسیدند و مجبور شدند تا آتش بس را قبول کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل آتش بس را قبول کرد چرا که احساس می کند شکست خورده و ادامه دادن این جنگ به نفعش نیست و کم آورده است و می خواهد برنامه ریزی مجدد کند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه استکبار جهانی حماس را تروریست خوانده است، تاکید کرد: امروز مردم در ۹۵ کشور دنیا در حمایت از حماس و غزه، پرچم فلسطین را برداشتند و به خیابان ها آمدند.

وی تصریح کرد: مردم انگلیس و فرانسه با وجود مخالفت های دولت در حمایت از مردم فلسطین و حماس به خیابان ها آمدند.

وی خاطرنشان کرد: شکست بزرگ اسرائیل در برابر افکار عمومی دنیا بوده است.

امام جمعه بجنورد در ادامه به هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: بسیج فتح الفتوح امام راحل است که فقط یک تشکل نبوده و امروز تبدیل به فرهنگ شده است و جریان پیدا کرده و آثار آن را در دنیا می بینیم.

وی افزود: بسیج فراتر از ایران رفت و امروز شاهد تشکیل بسیج در عراق، سوریه، افغانستان و ... هستیم. امروز بسیج در جای جای جهان اسلام و جبهه مقاومت وجود دارد و به امید خدا اسرائیل نابود خواهد شد.
انتهای پیام

  • جمعه/ ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402090301612
  • خبرنگار : 50046