مدیرکل راهداری استان خبر داد

آغاز عملیات راهداری در بخش خسارت دیده محور چمن بید-جنگل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز عملیات راهداری استان در بخش خسارت دیده محور چمن بید-جنگل گلستان طی سیلاب اخیر خبر داد.

محمد مشتری در جلسه اضطراری مشترک کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان و ستاد هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران گفت: احداث جاده موقت در قسمت خسارت دیده محور چمن بید-جنگل گلستان ناشی از وقوع سیلاب اخیر، یک ماه به طول می انجامد.

وی افزود: محور چمن بید-جنگل گلستان، جاده شریانی و جزو ۱۰ کریدور اصلی کشور است و با توجه به حجم بالای ترافیک در این مسیر، باید وضعیت اصلی به تصویب برسد ‌و اجرایی شود.

در این جلسه که در راهدارخانه دشت و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان گرمه و استان گلستان برگزار شد، شرایط و تصمیم گیری برای بازسازی فوری قسمت خسارت دیده محور چمن بید-جنگل گلستان ناشی از سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به این که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، عملیات اجرایی ایجاد جاده موقت را آغاز کرده مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز برای کمک به تسریع در این زمینه فراخواند.

ضمن این که مقرر شد شرکت ساخت نیز اجرای طرح کلی و مجوز از حفاظت محیط زیست را در راستای تکمیل این محور اخذ کند.

برآورد دقیق خسارت وارد شده به این محور از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعلام آن به مدیریت بحران استانداری همچنین مکاتبه با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از موارد دیگری بود که در جلسه اضطراری کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مطرح شد.

بر اساس این گزارش، مقرر شد با وزیر راه و شهرسازی در خصوص خسارت وارد شده به محور مذکور، تامین اعتبار مورد نیاز و در اولویت قرار دادن نقاط خسارت دیده ناشی از سیلاب، مکاتبه شود.

مظفری، دادستان شهرستان گرمه نیز بر لزوم تسریع در بازگشایی مسیر، احداث مسیری استاندارد و ایمن و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای صدور مجوزهای لازم تاکید کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402081913828
  • خبرنگار : 50046