تضمین دسترسی کریدور شرق کشور به آب پایدار با انتقال آب از دریای عمان

مدیرکل دفتر تجهیز منابع و توسعه مشارکت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح عظیم آبرسانی از دریای عمان به کریدور شرق کشور می‌تواند پایداری تامین آب منطقه و استان سیستان و بلوچستان را در افق میان مدت و بلندت مدت تضمین نماید.

به گزارش ایسنا"صابر علیدادی" شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان در جریان بازید از آخرین وضعیت ذخیره آب چاه نیمه‌ها در منطقه سیستان، بیان کرد: تمرکز بر تکمیل طرح آبرسانی از تهلاب به زاهدان و همچنین طرح عظیم آبرسانی از دریای عمان به کریدور شرق کشور می‌تواند پایداری تامین آب منطقه و استان سیستان و بلوچستان را در افق میان مدت و بلندت مدت تضمین نماید.

وی از روند پیشرفت طرح تأمین آب اضطراری منطقه سیستان و شهر زاهدان نیز بازدید کرد و از اقدامات جهادی صورت گرفته در راستای اجرای این طرح‌ که در پی عدم تحقق حقابه رودخانه هیرمند یا قوت عملیاتی شد قدردانی کرد.

علیدادی، طی بازدید از آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن اضطراری که با هدف ارتقای کیفی آب استحصالی از چاه‌های حفاری شده در منطقه در حال اجرا است، بر ضرورت تسریع در روند تکمیل احداث آب‌شیرین‌کن تاکید کرد.

همچنین مدیر عامل آب و فاضلاب استان نیز گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر آبی چاه‌نیمه‌ها به عنوان تنها منبع تأمین آب منطقه سیستان و بخش اعظم شهر زاهدان مطالعه و اجرای طرح تأمین آب اضطراری همزمان در دشت‌‍‌های حرمک، هامون هیرمند، شیله و لواریاب انجام شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تاکنون حفر و تجهیز ۷۰ حلقه چاه و ۶۵ کیلومتر لوله‎‌گذاری انجام شده است؛ همچنین با مجموع اقدامات انجام شده ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شهر زاهدان از محل دشت حرمک اضافه شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402081611417
  • خبرنگار :