ترامپ: وضعیت در اوکراین برای آمریکا خوب به پیش نمی‌رود

دونالد ترامپ در یک سخنرانی گفت،‌ وضعیت در اوکراین برای آمریکا «بد پیش می‌رود» و سند اثبات آن این است که رسانه‌ها دست از پوشش خبری گسترده جنگ کی‌یف و مسکو برداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی در روز پنجشنبه در شهر هیوستن ایالت تگزاس به جمعی از حامیانش گفت: «رسانه‌های اخبار دروغ» معمولا دوست ندارند وضعیت‌هایی که برای واشنگتن خوب پیش نمی‌روند را پوشش دهند و یکی از موارد آن، افغانستان و خروج فاجعه‌بار آمریکا در سال ۲۰۲۱ از این کشور است.

ترامپ گفت: اصلا توجه کرده‌اید که هیچ کس از افغانستان حرف نمی‌زند؟ آنها حالا درباره اوکراین هم دیگر حرف نمی‌زنند. چون اتفاقات در آن به خوبی پیش نمی‌روند و آنها از اتفاقاتی که خوب به پیش نمی‌روند صحبت نمی‌کنند.

ترامپ نتیجه‌گیری کرد: رسانه‌های اخبار دروغ از این دست موارد صحبتی نمی‌کنند، این کار آنها به همان اندازه چیزهایی که درباره‌اش حرف می‌زنند بد و گاها حتی از آن هم بدتر است.

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: وضعیت در اوکراین بد پیش می‌رود به همین خاطر آنها دیگر صحبتی درباره اوکراین نمی‌کنند. من چیزی نمی‌بینم. علت آن فقط به خاطر فاجعه در اسرائیل نیست.

اظهارات ترامپ در حالی بیان می‌شوند که کی‌یف در ماه ژوئن ضدحمله بسیار تبلیغ شده خود را آغاز و بر سر اینکه نقطه عطفی با این ضد حمله در جنگ ایجاد کند رجزخوانی می‌کرد.

با این وجود این ضد حمله در نهایت یک شکست کامل از آب در آمد و نیروهای اوکراینی در نهایت نتوانستند تصرفات ارضی قابل توجهی رقم بزنند و در عوض متحمل تلفات گسترده شدند.

در پی عملکرد ناامیدکننده کی‌یف در میدان نبرد حالا کمک‌های مالی و نظامی ایالات متحده به اوکراین نیز با آینده ای مبهم مواجه شده و تعداد فزاینده‌ای از قانونگذاران جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال میلیاردها دلار پول مالیات دهندگان آمریکایی به این کشور مخالفت می‌کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081308861
  • خبرنگار : 71415