مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد

عوامل اصلی گسست‌های خانوادگی چیست؟

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد علی‌رغم تصور عموم؛ اعتیاد، فقر و بیکاری عوامل اول گسست‌های خانوادگی نیست که بتوانیم با مداخله آنها را مدیریت و کنترل کنیم، بلکه عوامل اول مشکلات خانواده‌ها؛ بی‌توجهی اعضای خانواده نسبت به هم، بی احترامی و بعد بی مسئولیتی است.

علیرضا وحیدزاده امروز ۹ آبان ماه در دیدار جمعی از گروه‌های جهادی فعال در استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلات خانواده و به خصوص آسیب‌های کودکان، از جمله مسائل اولویت‌دار در استان است افزود: در حوزه خانواده نیاز اساسی ما درشرایط کنونی ساخت و ساز نیست، گرچه کمک به رفع نیازهای مددجویان در تکمیل مکان سکونت و ساخت سرویس بهداشتی و دیگر خدمات رفاهی پسندیده و شایسته تقدیر است، اما بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد علی‌رغم تصور عموم، اعتیاد، فقر و بیکاری عوامل اول گسست‌های خانوادگی نیست که بتوانیم با مداخله آنها را مدیریت و کنترل کنیم، بلکه عوامل اول مشکلات خانواده‌ها بی‌توجهی اعضای خانواده نسبت به هم، بی احترامی و بعد بی مسئولیتی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه مداخله برای کنترل این موارد مشکل‌تر و هزینه‌برتر از موارد فقر، اعتیاد و بیکاری است، چون نوع مداخله موثر در این موارد، آموزشی و از جنس یادگیری و اغلب فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی کرمان بیان کرد: زوج‌ها به دلایل متعدد از مشاوره پیش از ازدواج و آموزش مهارت‌های زناشویی غافل می‌شوند و ازدواج می‌کنند و بعد از مدتی این افراد به علت اینکه از مشاوره پیش از ازدواج و آموزش مهارتهای زناشویی بی‌بهره بوده‌اند، دچار تنش و منازعه و عدم رضایت از زندگی زناشویی می‌شوند.

وی اظهار کرد: بهزیستی به رغم اینکه با بکارگیری حدود ۱۸۰ تشکل و ۱۴۰ مرکز مثبت زندگی، در حوزه آموزش‌های عمومی در استان فعال است، اما به دلیل وسعت و پراکندگی جامعه هدف ما در سراسر استان، در این حوزه نیازمند همکاری، مشارکت و یاری گروه‌های جهادی و مردمی هستیم.

وحیدزاده با تاکید بر اینکه فعالیت گروه‌های جهادی موردنیاز جامعه امروز ماست، گفت: این فعالیت‌ها اغلب در بخش درمان و امکانات رفاهی محرومان متمرکز شده، در حالی که در بخش‌های دیگری نیز نیازمند مشارکت و همکاری گروه‌های جهادی و مردمی هستیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402080906433
  • خبرنگار : 50187