مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان همدان:

مقاومت زمینی رژیم صهیونیستی ضعیف است

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان همدان گفت: مقاومت زمینی رژیم صهیونیستی ضعیف است و آنچه در حملات هوایی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد و مراکز درمانی و مسکونی را هدف می‌گیرد، عملا یک جنگ کلاسیک بوده و جنگ تخصصی نیست و در دنیا برای رژیم صهیونیستی دست برتر محسوب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام امیر مطهری‌ارجمند در نشست ایسنا با موضوع «بررسی عملیات طوفان‌الاقصی و آینده جنگ جمعیتی فلسطین»، با اشاره به  دلایل مختلف انجام چنین عملیات بزرگی توسط رزمندگان حماس اظهار کرد: فلسطینی‌ها در طول ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین تمام راه‌های ممکن را برای انجام مسأله صلح‌آمیز و مسالمت‌آمیز فلسطین انجام دادند و دیگر واقعا راهی به غیر از جهاد و مبارزه مسلحانه با دشمن غاصب صهیونیستی برای آنها باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: علت دوم این بود که اسرائیلی‌ها یک کریدور طراحی کرده‌اند که از خلیج عقبه آغاز شده و تا دریای مدیترانه ادامه دارد و از وسط فلسطین عبور می‌کند و اگر این کریدور و راه مواصلاتی عملی شود بسیاری از مشکلات و موضوعات اقتصادی و امنیتی اسرائیل حل خواهد شد، به همین علت این عملیات بزرگ ببه نوعی خواست از این اتفاق و عملیاتی شدن این کریدور برای اسرائیل جلوگیری و ضربه مهلکی را به اسرائیلی‌ها وارد کند. 

مطهری‌ارجمند خاطرنشان کرد: از طرفی مدت‌هاست مردم غزه با جمعیتی افزون بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در محاصره کامل هستند و به تعبیری یک زندان روباز را تجربه می‌کنند و تمام رفت و آمد و ارتباطات آنها تحت کنترل است و به نوعی این مدت طولانی محاصره و این زندانی که اسرائیل برای آنها ترسیم کرده، راهی به جز عملیات نظامی و مسلحانه را برای فلسطینی‌ها نمی‌گذارد.

وی مطرح کرد: نکته بعدی در رابطه با چرایی علت انجام عملیات بزرگ‌طوفان الاقصی این بود که بخشی از مردم فلسطین اعم از افراد پا گذاشته به سن و نیز افراد میانسال و زنان و کودکان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و اخبار این زندانیان و وضعیت آنها از طرق مختلف به مبارزان فلسطینی و فلسطینی‌ها منعکس می‌شود و این امر انتظاری را برای مبارزان فلسطینی ایجاد کرده که برای احقاق حقوق مردم مظلوم خود تلاش کنند.

مطهری‌ارجمند ادامه داد: نکته بعدی این است که اسرائیل کار تخریب مسجدالقصی را از مدت‌ها قبل در حال پیگیری و دنبال داشته و با این اقدام قصد دارد هیکل سلیمان و معبد سلیمان را در مسجدالاقصی بنا کند و آن حکومت پرآوازه‌ای که مدنظر خودشان است را دوباره به نوعی بازسازی کند و مجدد به قدرت جهانی که در زمان حضرت سلیمان داشته، بازگردد و مبارزان فلسطینی با عملیات اقصی قصد داشتند که چنین کار خطرناکی توسط اسرائیلی‌ها انجام نگیرد. 

وی با اشاره به برخی تصورات اشتباه مبنی بر اینکه مبارزان فلسطینی در رابطه با عملیات طوفان الاقصی بی‌گدار به آب زده‌اند و پیش‌بینی درستی از عواقب این عملیات نداشته‌اند، تصریح کرد: طراحی و گستردگی عملیات و غافلگیری رژیم صهیونیستی از این عملیات نشان می‌دهد که مبارزان فلسطینی حداقل به مدت یک‌سال این عملیات را طراحی کرده‌اند و فی‌البداهه و بدون هماهنگی و بدون فکر قبلی نبوده است و به تعبیر مقام معظم رهبری شکست قابل ترمیمی را به اسرائیل وارد کرد. 

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان همدان در ادامه با اشاره به گروه‌های مقاومت فلسطین گفت: گروه‌های فلسطینی در یک تقسیم‌بندی به دو طیف سیاسی و نظامی تقسیم می‌شوند که طیف سیاسی به دنبال صلح و سازش و حل شدن مسأله فلسطین بوده و طیف نظامی گروه‌های فلسطینی به دنبال نبرد مسلحانه برای احقاق حق مردم فلسطین است.

وی اضافه کرد: از بین گروه‌های مقاومت فلسطین مهمترین آنها سرایا القدس از جنبش جهاد اسلامی، گردان عزالدین قسام از جنبش حماس، گردان شهدا الاقصی از جنبش فتح و گردان ابوعلی مصطفی از جبهه خلق برای آزادی فلسطین به شمار می‌روند که البته عملیات طوفان الاقصی و طراحی آن بر عهده گردان عزالدین قسام از شاخه نظامی حماس بوده و همچنان این گروه در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

مطهری‌ارجمند در ادامه با اشاره به سناریوهای احتمالی جنگ حماس و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در این رابطه چند احتمال وجود دارد؛ از جمله آن که احتمال دارد مردم کرانه باختری نیز وارد جنگ شوند و از طرفی حملات هوایی ادامه پیدا کند و حمله و ورود زمینی به غزه به طور رسمی اتفاق بیفتد که البته بخشی از آن طی چند روز اخیر رخ داده است.

وی یادآور شد: ورود آمریکا به غرب یکی دیگر از سناریوهای احتمالی این جنگ به شمار می‌رود چراکه برای ایجاد این موازنه قدرت رژیم صهیونیستی توان رویارویی با گروه‌های مقاومت را ندارد و توان مقاومت زمینی آنها هم ضعیف است و آنچه در حملات هوایی اتفاق می‌افتد و مراکز درمانی و مسکونی را هدف می‌گیرد، عملا یک جنگ کلاسیک بوده و جنگ تخصصی نیست و در دنیا برای رژیم صهیونیستی دست برتر محسوب نمی‌شود. 

مطهری‌ارجمند گفت: این جنگ زمانی برای اسرائیل دست برتر محسوب خواهد شد که بتواند با گروه‌های مقاومت فلسطین و حماس به طور مستقیم وارد جنگ شود.

وی با بیان اینکه یک سناریوی احتمالی دیگر در جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، احتمال ورود حزب‌الله به جنگ است که به طور قطع معادله جنگ مقاومت خواهد شد، تصریح کرد: ضمن اینکه سیدحسن نصرالله نیز نکاتی را در رابطه با ورود حزب‌الله به جنگ اشاره کرده مبنی بر اینکه اگر در آینده نزدیک جنگ استمرار پیدا کند و آتش‌بس اتفاق نیفتد، حزب‌الله نیز وارد جنگ خواهد شد.

این هادی سیاسی با اشاره به آینده جنگ حماس و رژیم صهیونیستی هم اظهار کرد: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان لرستان که در سوم آبان‌ماه امسال انجام شد، مقام معظم رهبری فرمودند دنیای آینده، دنیای فلسطین است و دنیای رژیم غاصب صهیونیستی نیست و آینده متعلق به فلسطین است و به طور قطع پیروز این میدان مردم فلسطین خواهند بود. 

وی در ادامه با اشاره به موضع کشور ایران در رابطه با جنگ حماس و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: موضع ایران در رابطه با این جنگ از قبل مشخص بوده است و مبانی دینی و روایات دینی و قرآن کریم در رابطه با حمایت از مظلوم و یاریگری مظلوم و دشمنی با ظالم و ستمگر تأکید بسیار دارد. 

مطهری‌ارجمند با بیان اینکه ۷۵ سال است که مردم فلسطین مورد هجمه رژیم غاصب صهیونیستی هستند و نیاز به کمک دارند، تصریح کرد: رسول خدا فرموده‌اند که اگر هر مؤمنی روز خود را شروع کند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست و اگر مؤمنی که ندای تظلم‌خواهی مظلوم را بشنود و بی‌اعتنا باشد، نام او را نمی‌توان مسلمان گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به امور مسلمانان دغدغه داشت و حرکتی انجام داد، گفت: جمهوری اسلامی هم به صورت رسمی و هم از لسان مقام معظم رهبری و مقامات مسئول و ملت همیشه در صحنه  کشور ایران حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و موضع کشور ایران حمایت از ملت مظلوم فلسطین است.

مطهری‌ارجمند ادامه داد: آغازگر این جنگ فلسطین نبوده و از سال ۱۹۴۸ میلادی با تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی تاکنون مردم فلسطین را به خاک و خون کشیده‌اند و از کل زمین‌های فلسطین مردم فلسطین تنها پنج درصد آن را به مردم اسرائیل فروخته بودند و مابقی زمین‌ها را رژیم صهیونیستی با زور و بدون رضایت فلسطینی‌ها غصب و تصرف کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: سناریوی رژیم صهیونیستی طی این سال‌ها این بوده که مردم مظلوم دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه را با هماهنگی و توافقاتی که با سایر کشورهای عربی انجام داده بود، از سرزمین فلسطین و غزه بیرون کند و براساس توافقات انجام شده هر یک از کشورهای عربی بخشی از جمعیت غزه را به پناهندگی خود قبول کنند و سرزمین فلسطین اشغالی به تصرف رژیم غاصب صهیونیستی درآید و به طور کامل در اختیار آنها باشد. 

وی در پایان یادآور شد: طبق روایات و آیات قرآن و گواهی تاریخ پیروز نبرد فلسطین خواهد بود و نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است و احقاق حقوق مردم فلسطین تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402080805684
  • خبرنگار : 50037