• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402080805358
  • خبرنگار : 71145

بیست و چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

شمار شهدای غزه به ۸۳۰۶ تن رسید/ تداوم حملات موشکی القسام به اهداف رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه به ۸۳۰۶ تن رسید/ تداوم حملات موشکی القسام به اهداف رژیم صهیونیستی

با آغاز بیست و چهارمین روز جنگ در نوار غزه، بمباران‌های رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف این باریکه ادامه دارد. از آن طرف مقاومت نیز با حملات موشکی به این تجاوزات پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد، دو خودروی نظامی از جمله یک نفربر رژیم صهیونیستی را که در شرق محله الزیتون نفوذ کرده بودند با گلوله خمپاره «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار داد. همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند، پس از اصابت موشک مقاومت از غزه یک مرکز صنعتی در عسقلان دچار حریق شد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، یک ساختمان و یک مرکز صنعتی در عسقلان هدف حملات موشکی از غزه قرار گرفتند و خساراتی به آنها وارد شد.

این گروه مقاومت همچنین ساعاتی قبل مقر نظامی مارس را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد. همچنین با موشک متبر به سمت یک پهپاد صهیونیستی در آسمان خان یونس در مرکز غزه شلیک کرد. خبرگزاری شهاب نیز اعلام کرد، گردان‌های القسام در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها اسدود اشغالی را با موشک هدف قرار داد. از این رو صدای آژیر خطر در کیسوفیم، عسقلان و اسدود شنیده شد.

این گردان‌ها همچنین گفته بود، شهرک نتیفوت را هدف گلوله باران موشکی قرار داد.

خبرنگار الجزیره در این باره گزارش داد، آژیرهای خطر در شهرک نتیفوت در شرق غزه و تمام شهرک‌های اطراف آن در نقب و غلاف غزه به صدا درآمدند.

رادیو ارتش اشغالگر نیز افزود: نتیفوت و غلاف غزه با حدود ۴۰ موشک در یک موج حمله هدف قرار گرفت.

شلیک موشکی القسام به پهپاد رژیم صهیونیستی/ تانک‌های رژیم صهیونیستی هدف حملات مقاومت غزه

منابع صهیونیست گفتند، سه موشک از مجموع ده‌ها موشک شلیک شده از غزه به شهرک نتیفوت در نقب اصابت کرده است.

«شهدای الاقصی» پایگاه نظامی «نیریم» را بمباران کرد

گردان‌های شهدای الاقصی بامداد دوشنبه اعلام کردند که در ساعت سه بامداد به وقت محلی، در پاسخ به تداوم هدف‌گیری غیرنظامیان در نوار غزه، پایگاه نظامی «نیریم» را با «رگبارهای موشکی شدید» بمباران کردند.

مقابله مقاومت با تانک‌های رژیم صهیونیستی در اطراف غزه

خبرنگار الجزیره گفت، نیروهای مقاومت تانک‌هایی که به خیابان صلاح الدین نفوذ کرده‌اند را هدف قرار دادند و درگیری‌های شدیدی در منطقه رخ داد.

شلیک موشکی القسام به پهپاد رژیم صهیونیستی/ تانک‌های رژیم صهیونیستی هدف حملات مقاومت غزه

منابع فلسطینی به الجزیره گفتند تانک‌های رژیم صهیونیستی به سمت خیابان صلاح الدین در حومه شهر غزه نفوذ کردند.

وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در فاصله حدود سه کیلومتری از حصار مرزی نفوذ کرده و به خیابان صلاح الدین که جاده اصلی اتصال شمال و جنوب نوار غزه است، رسیدند. در این گزارش الجزیره آمده است، مقاومت فلسطین در حال درگیری با نیروهای متجاوز است.

الدحدوح با بیان اینکه ارتش اشغالگر توانست تا حدی شهر غزه را منزوی کرده و شمال نوار غزه را از جنوب آن جدا کند، خاطرنشان کرد: منطقه باز اخیرا صحنه کمربندهای آتش و استفاده بیش از حد از بمب‌های فسفری و گازی بوده است.

وی افزود: این رویداد بیانگر آن است که نیروهای اشغالگر قصد دارند مانورهای زمینی خود را در تلاش برای منزوی کردن کامل غزه گسترش دهند.

خبرنگار العربی الجدید نیز گزارش داد که مقاومت با نیروهای اشغالگر درگیر شد و به تانک‌های اشغالگران که در حال نفوذ در خیابان صلاح الدین در شرق شهر غزه بودند حمله کرد که منجر به عقب نشینی آنها شد. تانک صهیونیست‌ها ۱۰ دقیقه بعد از نفوذ به خیابان صلاح‌الدین مجبور به عقب نشینی شد.

سخنگوی حماس در غزه تاکید کرد: دشمن ۲۰۰۰ تن بمب و مواد منفجره به غزه ریخته است. ادامه حملات و تنش دال بر عدم توجه اشغالگران به قوانین بین‌المللی است.

این سخنگو تاکید کرد: القسام به مقابله با دشمن ادامه داده و نبرد را با شایستگی اداره می‌کند.

افزایش آمار شهدا و مجروحان غزه

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: تعداد شهدای غزه به ۸۳۰۶ تن افزایش یافت که از این میان ۳۴۵۷ تن کودک و ۲۱۳۶ تن زن هستند، در حالی که تعداد زیادی از شهدا زیر آوار هستند و نیروهای اشغالگر ۹۰۸ کشتار را در غزه مرتکب شده‌اند.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، تعداد مجروحان نیز به ۲۱ هزار و ۴۸ تن رسیده است.

وزارت بهداشت غزه افزود: ۱۹۵۰ گزارش درباره مفقودان زیر آوار دریافته کرده‌ایم که ۱۰۵۰ مورد مربوط به کودکان است.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: حملات مستمر اشغالگران منجر شده ۲۵ بیمارستان از کار افتاده و ۲۵ آمبولانس هدف قرار بگیرد. اشغالگران عمدا حرکت آمبولانس‌ها را مختل می‌کنند تا نتوانند به وظایف‌شان در نجات بیماران و زخمی‌ها ادامه دهند.

این وزارتخانه از سازمان‌های جهانی خواست قوانین بین‌المللی در زمینه حمایت از تاسیسات پزشکی را فعال کنند.

وزارت بهداشت غزه از ساکنان این منطقه نیز خواست به بیمارستان‌ها بروند و خون بدهند.

این وزارتخانه همچنین از مصر خواست گذرگاه رفح را باز کرده و اجازه دهد کمک‌ها وارد شوند و زخمی‌ها برای درمان از غزه خارج شوند.

وزارت بهداشت غزه در ادامه نسبت به شیوع بیماری‌های مسری در غزه به دلیل نبود آب در مراکز پناهندگان هشدار داد.

این در حالی است که خبرنگار المیادین گزارش داد، حملات دریایی، زمینی و هوایی اشغالگران به مناطق مختلف غزه به خصوص قلب این باریکه و مناطق شمالی و مرکزی ادامه دارد. دشمن صهیونیستی تمرکز خود را بر بمباران گسترده مناطق مسکونی گذاشته تا اینگونه بیشترین تلفات را به فلسطینیان وارد کند و از طرفی هم حماس را مجبور به آزادی اسرای صهیونیست در غزه نماید.

منابع پزشکی فلسطینی از شهادت سه نفر بر اثر حمله تانک‌های اسرائیلی به جنوب شرق غزه و هدف قرار دادن خودروی حامل غیرنظامیان در خیابان صلاح الدین خبر دادند. هشام زقوت خبرنگار الجزیره گفت که نیروهای اشغالگر همچنین یک اتوبوس غیرنظامی را که در این خیابان در حرکت بود، بمباران کردند.

خبرنگار المیادین در نوار غزه افزود که بالگردهای اشغالگر بمباران شدیدی را در مناطق شرقی نوار غزه انجام دادند و مناره‌های مساجد نزدیک خیابان الدعوه در نصیرات و همچنین مناطق شمالی و مناطق حصار مرزی را هدف قرار دادند. توپخانه رژیم صهیونیستی موجی از حملات را به سمت شرق خان یونس انجام داد. حمله توپخانه دیگری در دو شهرک خزاعه و عبسان الکبیره در شرق خان یونس رخ داد.

شرکت برق استان‌های غزه نیز حملات اشغالگران به ساختمان‌ها و تاسیسات شرکت برق در استان‌های خان یونس و مرکزی را محکوم کرد که منجر به ویران گسترده شده است.

 بامداد امروز، دوشنبه اشغالگران منزلی در منطقه الصفطاوی در شمال غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۶ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن شد. همچنین اطراف بیمارستان الشفاء مورد هدف گیری مجدد قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد، در بمباران اشغالگران علیه منزلی در الزوایده در مرکز غزه ۱۱ تن شهید و تعدادی مجروح شدند. وزارت داخلی غزه نیز گفت، در حمله هوایی صهیونیست‌ها به منزلی در اردوگاه جبالیا سه تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

هواپیماهای اشغالگر ژنراتورهای برق را در بیت لاهیا هدف قرار دادند. خبرنگار العربی الجدید گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی ژنراتورهای برق مربوط به چاه‌های آب و شبکه‌های ارتباطی در بیت لاهیا در شمال غزه را هدف قرار دادند.

سازمان کودکان را نجات دهید نیز اعلام کرد: کودکان ۴۰ درصد کشته‌های غزه را تشکیل می‌دهند. ما خواستار توقف فوری جنگ برای حمایت از جان کودکان هستیم.

شلیک موشکی القسام به پهپاد رژیم صهیونیستی/ تانک‌های رژیم صهیونیستی هدف حملات مقاومت غزه

این سازمان تاکید کرد: کودکان شهید شده بیش از ۳۲۰۰ تن هستند درحالیکه بیش از ۱۰۰۰ کودک نیز طی سه هفته همچنان مفقودند.

تعداد کشته شدگان رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۵۳۸ نفر رسید

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، تعداد کشته‌های صهیونیست از آغاز جنگ در نوار غزه در هفت اکتبر به بیش از ۱۵۳۸ نفر رسیده است.

شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۳۸ تن کشته شده‌اند. تاکنون اجساد ۸۲۳ غیرنظامی کشته شده شناسایی و ۷۱۵ جسد برای خاکسپاری منتقل شده است.

مقامات صهیونیست اعلام کردند که «روند شناسایی اجساد باقی مانده همچنان ادامه دارد.» یدیعوت آحارونوت اشاره کرد که ارتش اشغالگر اجازه داده اسامی ۳۱۲ سرباز شناسایی شده را که در جریان جنگ کشته شده‌اند، اعلام شود.

ارتش اشغالگر: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ نقطه را در غزه بمباران کردیم

سخنگوی ارتش اشغالگر روز دوشنبه در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن تجاوزات مستمرش علیه غیرنظامیان مدعی شد: نیروهای ارتش به گسترش عملیات زمینی خود در نوار غزه ادامه دادند و در ساعات شب گذشته نیروهای حماس و زیرساخت‌ها و مجتمع‌های نظامی را هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر در بیانیه خود ادعا کرد: حدود ۶۰۰ هدف از جمله انبارهای اسلحه، محل اختفا و تجمع اعضای حماس و سایت‌های پرتاب موشک ضد تانک مورد هدف قرار گرفته است.

این درحالی است که مقاومت فلسطین تاکید کرد که در حال مقابله با نیروهای صهیونیستی است که به مناطق باز نزدیک حصار مرزی، به ویژه در شمال نوار غزه نفوذ کرده‌اند.

قطع ارتباط و اینترنت در مناطق مختلف شمال غزه

در عین حال خبرنگار الجزیره می‌گوید، ارتباطات دوباره در غزه قطع شده و آژیرهای خطر در کیسوفیم به صدا درآمده است.

شرکت مخابرات فلسطین «جوال» شعبه غزه از قطع شدن خدمات ارتباطی و اینترنتی در مناطق مختلف شمال نوار غزه در پی خرابی ژنراتور اصلی در منطقه شیخ رضوان خبر داد.

شلیک موشکی القسام به پهپاد رژیم صهیونیستی/ تانک‌های رژیم صهیونیستی هدف حملات مقاومت غزه

این شرکت در بیانیه‌ای در فیس بوک اعلام کرد: مایلیم توضیح دهیم که از آغاز تجاوز به نوار غزه، شبکه مخابرات تلفن ثابت و موبایل و اینترنت به دلیل آسیب‌های مکرر در نتیجه حملات مستمر در معرض اختلال و تداخل در خدمات قرار گرفته است.

این شرکت ادامه داد که نیروهای آن شبانه روز شبکه را زیر نظر دارند تا هرگونه نقص احتمالی را برطرف کرده و خدمات را به مشترکان بازگردانند.

این در حالی است که این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد که خدمات ارتباطی و اینترنتی به تدریج در نوار غزه پس قطعی که شب جمعه و شنبه به دلیل بمباران خشونت آمیز صهیونیست‌ها رخ داد، مجددا احیا شده است

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها خبرنگار الجزیره، رژیم صهیونیستی مناطق مختلف شهر غزه را هدف حملات شدید قرار داد و ارتش اشغالگر  اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل الهوای این شهر را بمباران کرد.

خسارات شدید به تنها بیمارستان بیماران سرطانی در نتیجه حملات مکرر اشغالگران

وزارت بهداشت غزه بامداد دوشنبه بیانیه مطبوعاتی دکتر صبحی سکیک مدیرکل این بیمارستان را منتشر و اعلام کرد که تنها بیمارستان الصداقه الترکی (دوستی ترکیه) برای بیماران سرطانی در نوار غزه پس از هدف قرار گرفتن توسط ارتش رژیم صهیونیستی فروریخته و تخریب شده است.

بر اساس این بیانیه، حالتی از وحشت بیماران سرطانی و کادر پزشکی را در نتیجه تخریب تنها بیمارستان الصداقه الترکی که مختص بیماران سرطانی در نوار غزه است، فرا گرفته زیرا در نتیجه حملات مکرر اشغالگران به اطراف این بیمارستان خسارات شدیدی به آن وارد شده است.

دکتر سکیک افزود: اشغالگران نه تنها باعث افزایش رنج و درد بیماران سرطانی و محرومیت آنها از دارو و سفر به خارج از کشور شده‌اند، بلکه اکنون با هدف قرار دادن اطراف بیمارستان جان آنها را هم به خطر انداخته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین با کمک مالی سخاوتمندانه دولت ترکیه ساخته شد تا به یک الگوی پزشکی بشردوستانه تبدیل شود که رنج بیماران خسته از محاصره اشغالگران را کاهش دهد.»

سکیک در پایان بیانیه خود گفت: «ما از ریاست جمهوری و دولت ترکیه می‌خواهیم که سرکشی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و از این بنای بشردوستانه و پزشکی که تحول مهمی در مراقبت از بیماران سرطانی در نوار غزه است محافظت کنند.»

کشته شدن یک سرباز صهیونیست و زخمی شدن سه تن دیگر در پی واژگونی یک دستگاه تانک

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه، یک سرباز ذخیره بر اثر واژگونی یک تانک در شمال کشته شد و سه نفر به شدت مجروح شدند.

سخنگوی ارتش در بیانیه خود گفت: سرلشکر ذخیره یانون فلیشمن (۳۱ ساله) اهل بیت المقدس، نیروی زرهی گردان ۷۱ شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه تانک در شمال کشته شد و اجازه انتشار این خبر صادر گردید. در این حادثه یک افسر ذخیره ارتش و نیز دو سرباز از یگان باراک به شدت مجروح شدند.

اعلام آمار جدید اسرای صهیونیست

دنیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه به خانواده‌های ۲۳۹ نفر اطلاع داده شده است که فرزندان آنها اسیر جنبش حماس در نوار غزه هستند، تاکید کرد که آنها یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در غزه را تحت تعقیب قرار خواهند داد.

ارتش اشغالگر بار دیگر از ساکنان شمال غزه خواست به سمت جنوب بروند

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر از ساکنان نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به سمت جنوب حرکت کنند. ارتش مدعی شد، میزان کمک‌ها به نوار غزه افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر از طریق پلتفرم «X» از ساکنان شمال نوار غزه خواسته بود تا به سمت جنوب دره غزه حرکت کنند و مدعی شده بود که «در آنجا کمک‌های بشردوستانه، آب، غذا و دارو دریافت خواهند کرد و آنجا امن‌تر است».

ارتش مدعی شد: تلاش‌های بشردوستانه با تلاش مصری-آمریکایی در غزه گسترش می‌یابد.

۳۳ کامیون کمک‌های بشردوستانه روز یکشنبه وارد غزه شدند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز دوشنبه گزارش داد ۳۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه روز یکشنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح با مصر وارد نوار غزه شدند.

دفتر سازمان ملل اعلام کرد که این بزرگترین کاروانی است که از زمان از سرگیری محدود ارسال کمک‌های بشردوستانه در ۲۱ اکتبر وارد نوار محاصره شده غزه می‌شود.

این دفتر در گزارش روزانه خود درباره جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: «اگرچه این افزایش کمک‌ها مطلوب است و از آن استقبال می‌شود، اما حجم بسیار بیشتری از کمک‌ها به طور منظم مورد نیاز است تا از وخامت بیشتر وضعیت وخیم انسانی، از جمله نگرانی‌های داخلی جلوگیری شود.»

در این گزارش تاکید شده است: «انتقال اضطراری سوخت برای بهره برداری از تجهیزات پزشکی و تاسیسات آب و فاضلاب ضروری است.»

شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در حیفا و گزارش‌ها از تلاش برای هدف قرار دادن بندر این شهر

رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک انفجار مهیب بامداد روز دوشنبه شهر حیفا در مرکز اراضی اشغالی را لرزاند.

رسانه‌ها علت این انفجار را سرنگونی پهپادی که از لبنان از طریق دریا شلیک شده بود و قصد داشت بندر حیفا را هدف قرار دهد، عنوان کردند.

اما مقامات صهیونیست هیچ توضیحی در مورد این حادثه ندادند و آژیرها فعال نشدند. این در حالی است که روز یکشنبه، موشک‌هایی که از لبنان به جلیل، نهاریا و کریات شمونا در شمال اراضی اشغالی اصابت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۰۹:۱۴

کشتی گرفتن یعقوب با خدا در باب 32 سفر پيدايش شماره 24 تا 30 مى خوانيم: «و شبانگاه خودش برخاست و دو زوجه و دو كنيز و يازده پسر خويش را برداشته ايشان را از معبد يبوّق عبور داد. ايشان را برداشت و از آن نهر عبور داد و تمام مايملك خود را نيز عبور داد. و يعقوب تنها ماند و مردى با وى تا طلوع فجر كُشتى مى گرفت. و چون او ديد كه بر وى غلبه نمى يابد و در مجادله می بازد گفت تا مرا بركت ندهى تو را رها نكنم. به وى گفت نام تو چيست گفت يعقوب. گفت از اين پس نام تو يعقوب خوانده نشود بلكه اسرائيل زيرا كه با خدا و با انسان مجاهده كردى و نصرت يافتى. و يعقوب از او سؤال كرده گفت مرا از نام خود آگاه ساز گفت چرا اسم مرا مى پرسى و او را در آنجا بركت داد. و يقعوب آن مكان را فنيئيل ناميده (گفت) زيرا خدا را روبرو ديدم و جانم رستگار شد»!!! یه همچین تفکر هایی دارند رژیم جعلی اسرائیل