معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

۷۵ میدل‌باس‌ به چرخه حمل و نقل عمومی شیراز اضافه می‌شود 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این کلان‌شهر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در همین راستا خرید ٧٥ دستگاه میدل باس انجام شده است و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هادی شه‌دوست شیرازی امروز، ۶ آبان‌ماه از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این کلان‌شهر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

وی در تشریح پروژه‌ها و اقدامات این معاونت در سال جاری اظهار کرد:  نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اتصال خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، آغاز عملیات اجرایی فاز یک از خط ۴ مترو و  بهره‌برداری از ۳ پروژه هوشمندسازی حمل‌ونقل و ترافیک از اقدامات مهمی است که در این راستا انجام شده است.

شه‌دوست شیرازی در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: ۵۲ دستگاه اتوبوس و  ۴۰ دستگاه ون توسط شهرداری شیراز خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز  در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد و به‌زودی به این ناوگان می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه خرید این ۱۲۳ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی کامل شهر شیراز نیست، افزود: تصمیم شهرداری شیراز بر این است تا با تأیید و همراهی شورای اسلامی این کلان‌شهر، نسبت به تأمین یک‌هزار واحد اتوبوس برقی و دیزلی دیگر از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسیده است و ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خود خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.

شه‌دوست شیرازی اضافه کرد: همچنین شهرداری شیراز در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوس اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: خرید ٧٥ دستگاه میدل باس نیز انجام شده است و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای نوسازی ۸ هزار واحد تاکسی در شهر شیراز بیان کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۹۶۷ واحد تاکسی در شیراز داریم که نیمی از آن نیازمند نوسازی است.

شه‌دوست شیرازی گفت: شهرداری شیراز در این راستا با تأیید شورای اسلامی شهر، تأمین هزار واحد تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار داد و یک‌هزار واحد دیگر طی ۶ ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد و همچنین نوسازی و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص تامین تسهیلات کم‌بهره به رانندگان تاکسی یادآور شد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور، در کلان‌شهر شیراز اجرا و به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود و به طور کلی  شهرداری شیراز به هر دستگاه تاکسی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو را تحولی در توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و گفت: درحال حاضر۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم و با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند و با توسعه خطوط مترو مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر کاهش یافته و براساس برآوردهای انجام شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

شه‌دوست شیرازی همچنین اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز را تحقق آرزوی دیرینه مردم شیراز بیان کرد و در این خصوص گفت: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی و تاریخی کلان‌شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.

وی بیان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد و با دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی، ترافیک بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

شه‌دوست شیرازی افزود:‌ درحالی کلانشهرهای دیگر در طول سال چندین روز را به دلیل هوای آلوده، تعطیل اعلام می‌کنند که در شهر شیراز حتی یک روز آلوده هم نداریم و این به دلیل توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402080604282
  • خبرنگار : 50649