معاون استاندار گلستان خبر داد

رکورد ثبت‌نام کاندیداتوری مجلس در گلستان شکست/ ثبت‌نام ۴۸۱ داوطلب

رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحظات پایانی خود رسید، افزود: در هفتمین و آخرین روز از ثبت‌نام از داوطلبان ۴۸۱ نفر تا ساعت ۱۵ در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام کردند.

سیدعلی مهاجر عصر چهارشنبه، ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان اشاره و اظهار کرد: از نخستین روز ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا این لحظه ۴۸۱ نفر به‌طور کامل مدارک خود را در پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت‌نام کننده ۴۳۲ نفر آقا و ۴۹ نفر خانم هستند که از مجموع آنها ۱۴ نفر مدرک کارشناسی، ۳۸۴ نفر کارشناسی ارشد، ۷۳ نفر دکترا و ۱۰ نفر هم مدرک حوزوی دارند، ادامه داد: از میان ثبت‌نام کنندگان ۱۵۸ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا، ۶۹ نفر کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، ۹۴ نفر مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه، ۶۴ نفر گنبدکاووس، ۵۹ نفر رامیان و آزادشهر و ۳۷ نفر علی‌آبادکتول هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اضافه کرد: ۲۲۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن، ۱۰۶ نفر ۴۵ تا ۵۰ سن، ۷۷ نفر ۵۰ تا ۵۵ سن، ۴۹ نفر ۵۵ تا ۶۰ سن، ۱۹ نفر ۶۰ تا ۶۵ نفر و پنج نفر ۶۵ تا ۷۰ سن دارند.

وی با تاکید بر اینکه با استناد به ماده ۵۳ قانون انتخابات، باید به اطلاع متقاضیان شرکت در انتخابات برسانیم که زمان تکمیل سامانه به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود و ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۳ آبان ماه پنجره واحد وزارت کشور برای هرگونه تغییر و ورود مشخصات مسدود خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به قانون شفافیت مالی در این دوره از انتخابات تمامی متقاضیان در هنگام ثبت‌نام باید برگه گواهی معرفی ثبت حساب غیرتجاری را در سامانه جامع انتخابات بارگذاری کنند.

مهاجر با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی صورت گرفته و ابلاغ بانک مرکزی به تمامی بانک‌های کشور، متقاضیان ثبت‌نام نیازی به بارگذاری گواهی تایید حساب بانکی نیستند، افزود: تکمیل فرم‌های مربوطه در شعب بانک به منزله اعلام حساب به عنوان حساب غیر تجاری بوده و همچنین این حساب باید به انتخابات اختصاص یافته و استفاده دیگری نشود.

به گزارش ایسنا، در مرحله پیش ثبت‌نام نام‌نویسی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از ۱۷ تا ۲۲ مرداد سال ۱۴۰۲ برگزار شد، تعداد ۹۵۹ نفر متقاضی از ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان مدارک هویتی خود را در پنجره واحد وزارت کشور ثبت کردند که برای ۶۰۹ نفر از آنان کد رهگیری ارسال شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080302589
  • خبرنگار : 50039