مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معارفه شد

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: پزشکی قانونی از مجموعه‌های تخصصی، علمی و تشخیصی قوه قضاییه بوده که با پرونده‌های مختلف گره خورده است.

حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق پیش از ظهر امروز (۳ آبان‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، با بیان اینکه نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت، نقش مهم و راهبردی است، اظهار کرد: اقدام به موقع و دقیق پزشکی قانونی در اظهار نظر پزشکی در فرآیند دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اخذ نظر کارشناسی پزشکی قانونی در صدور حکم، افزود: نقش این سازمان در این خصوص برجسته است؛ لذا بایستی زیرساخت و تجهیزات لازم در راستای تسریع پاسخ‌دهی و اظهارنظرهای دقیق فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه قضات بر نظر پزشکی قانونی رأی صادر می‌کنند، ادامه داد: توجه به تخصیص بودجه و تامین اعتبار این سازمان تاثیر به‌سزایی در تسریع تشخیص و اظهار نظرها دارد.

این مسئول با یاد آوری اینکه این سازمان با مبانی علمی و تخصصی عجین شده است و مردم از این سازمان، سرعت در رسیدگی‌ به پرونده‌ها و دقت و اجرای عدالت را انتظار دارند، تاکید کرد: الزامات این مسئله نیز نیروی متخصص، تجهیزات لازم و زیرساخت‌ها است که پزشکی قانونی باید بیش از پیش در این زمینه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۳ حوزه قضایی در ۶ حوزه پزشکی قانونی مستقر است، گفت: فرایند طولانی شدن کمیسیون‌ها و اظهارنظرهای پزشکی به علت کمبود پزشک است که امیدواریم این مسئله در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر باشد.

مدیرکل سابق اداره‌کل پزشکی قانونی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، گفت: مردم زمانی به ما مراجعه می‌کنند که ممکن است حال روحی مناسبی نداشته باشند و وظیفه این سازمان این است که هر چه بهتر و سریع‌تر پرونده و مسئله مراجعه‌کنندگان را انجام دهد.

بابک غیاثی با اشاره به فعالیت‌های خود در طی خدمت، افزود: همه تلاش خود را کردیم که شاخه‌های مختلف فعالیت پزشکی قانونی را به مردم بشناسانیم و با تسریع در فرایند جواب‌دهی آزمایش‌ها علی‌رغم کمبود تجهیزات آزمایشگاهی، پزشک و پرسنل سبب ایجاد رضایت شویم.‌ 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار پرونده در سال با کمترین پرسنل بررسی و اظهارنظر می‌شود، ادامه داد: تشکیل کمیته‌های سه نفره تاثیر بسزایی در مدت پاسخ‌دهی داشت همچنین واحدهای تشریح و معاینات همه تلاش خود را با وجود نبود امکانات زیرساختی در ارائه گواهی‌های درست و استاندارد داشتند.

 به گزارش ایسنا در این مراسم بابک غیاثی مدیرکل سابق پزشکی قانونی تودیع و مهرشاد طهماسبی به‌عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080302334
  • خبرنگار : 50534