علیاکبر حسینیمحراب در پایان نشست شورای راهبردی و کاهش تصادفات خوزستان که امروز (۲ آبانماه) برگزار شد، اظهار کرد: راهاندازی ریل باس میتواند بخشی از ترافیک شهر اهواز را حل کند و در این خصوص مقرر شده است که راه آهن طرح خود را در این زمینه ارائه دهد. البته به نظر میرسد بخش خصوصی باید در این زمینه به ما کمک کند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: نقاط حادثهخیز مشکلات زیادی در وقوع تصادفات و از دست دادن عزیزان ایجاد میکنند. بنا بر اعلام راهداری خوزستان تاکنون ۱۹ نقطه حادثهخیز بدیهی شناسایی شده که البته طبق نظر کارشناسان، تعداد این نقاط بیشتر است و باید کارهای بیشتری برای رفع نقاط حادثهخیز انجام شود.
حسینیمحراب گفت: هر چند با کارهایی از قبیل نصب علائم و تعریض جادهها از وقوع تصادفات جلوگیری میشود اما نقش رانندگان در این زمینه بسیار مهم است و اگر به این علائم توجه نکنند و با سرعت بالا رانندگی کنند، این حوادث رخ میدهند.
استاندار خوزستان گفت: تا قبل از اربعین حسینی آمار فوتیهای ناشی از تصادفات بسیار کم بود اما در ایام اربعین، اکثر رانندگان خوابآلود و بدون استراحت رانندگی میکردند و شاهد حوادث تلخی بودیم بنابراین باید کاری کنیم که مقررات رانندگی به خوبی رعایت شود.
وی تصریح کرد: خوزستان در خصوص نصب دوربینهای هوشمند و کنترلی از دیگر استانها عقب مانده است اما خوشبختانه در این چند ماه توانستیم امکانات خوبی در حوزه دوربینهای راهنمایی و رانندگی و کنترلی تامین کنیم و تعداد زیادی از این دوربینها فعال شدهاند. شهرداری اهواز در دستور کار دارد که به میزان دوربینهای موجود، دوربینهای جدید برای کنترل ترافیک نصب کند تا کنترل شلوغی در برخی نقاط مرکزی شهر، از طریق کنترل هوشمند انجام شود.
وی در خصوص بازگشایی برخی مسیرهای بازار مرکزی شهر اهواز افزود: اتحادیههای اصناف و برخی از مردم درخواست بازگشایی مسیرهای بازار مرکزی شهر را داشتند که مقرر شد کارگروهی با حضور اتحادیه اصناف و معاونت عمرانی استانداری تشکیل و بر اساس نظرات کارشناسان در این زمینه تصمیمگیری شود.
حسینیمحراب با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای ایجاد پیستهای موتورسواری برای جوانان گفت: از همه فرمانداران میخواهیم پیستهای موتورسواری و اتومبیلرانی را در شهرهای مختلف به عنوان طرح اولویتدار راهاندازی کنند.
وی افزود: در اهواز زمینی برای احداث پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در نظر گرفته شده است و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود. یکی دو شهرستان این پیستها را دارند اما دیگر شهرستانها نیز باید در این خصوص اقدام کنند.
استاندار خوزستان گفت: نرمافزارهایی برای کنترل ترافیک شهری در حوزه شهرداری اهواز وجود دارد که باید در اختیار همه شهرها قرار بگیرد.
وی با تاکید بر لزوم بر شناسایی نقاط حادثهخیز با استفاده از نظرات مردمی و پاسگاههای محل، گفت: فرمانداران برای جلوگیری از تصادفات، باید رفع نقاط حادثهخیز جادهای را با جدیت دنبال کنند.
حسینیمحراب با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی ترددهای بین شهری خوزستان بیان کرد: این موضوع، یک جامعه فعال و پویا را نشان میدهد و باید به همین نسبت بزرگراهها و جادهها نیز گسترش یابند.
وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از پروژههای مربوط به راه، ملی هستند و در سطح کلان تصمیمگیری میشود باید از مسئولان اصلی کشور درخواست شود که بر اساس عقبماندگیها، در این حوزه کمک کنند.
استاندار خوزستان گفت: خوزستان در انتقال کالا از بنادر جزو دو استان اول و در برخی موارد رتبه درنخست کشور است اما در رابطه با بزرگراهها، استان نهم یا دهم هستیم. باید همه نخبگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خبرگان و مدیران خوزستانی در سطح کشور کمک کنند تا به جریان راهها و بزرگراهها قدرت بیشتری بخشیده شود و جامعه شاهد پیشرفت در این زمینه باشد.
انتهای پیام