استاندار خبر داد:

بازنشستگان نیروهای مسلح گیلان در اولویت تامین مسکن هستند

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه امنیت و اقتدار کشور مرهون و مدیون نیروهای مسلح است، گفت: در بخش تامین مسکن این قشر سرافراز، بازنشستگان در اولویت قرار دارند.

اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای مسکن نیروهای مسلح گیلان که با حضور رئیس ستاد تامین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه در استان با محدودیت زمین و بالابودن قیمت آن مواجه هستیم اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر کوتاهی در خصوص تامین مسکن کسانی باشد که تامین کننده امنیت سرزمین‌مان هستند.

وی با بیان اینکه باید بررسی لازم نسبت به در اختیار گذاشتن زمین‌هایی که مربوط به راه و شهرسازی استان است صورت بگیرد، افزود: نیروهای مسلح در همه بخش‌های آن برای ما عزیز هستند و وظیفه خود می‌دانیم در بحث برش استانی، بر اساس دینی که این قشر از جامعه به گردن ما دارند، همچنین براساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه راهبردی دولت، در زمینه موضوع یادشده سرعت و تسهیل انجام شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار سهمیه برای نیروهای مسلح کشور در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود در راستای سهم استان درست عمل کنیم و عقب نمانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه استان در برخی شهرستان‌ها به واقع با محدودیت زمین روبه رو است، تصریح کرد: تلاش می‌شود این محدودیت از جاهای دیگر پوشش داده و جبران شود؛ در بخش زیرساخت نباید سختگیری کرد، آنچه الان مدنظر ما هست بخش تسهیل‌گری است و دستگاه‌های اجرایی باید یاری کنند تا راه در این راستا باز و هموار شود.

عباسی با بیان اینکه تاکید ما در تامین مسکن استفاده از دانش روز است تا سرعت و ایمنی کار بالارود، افزود: مردم را معطل نگذارید و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در چارچوب قانون به کارها سرعت بخشند.

استاندار گیلان در خصوص تعاونی مسکن گفت: این قضیه فرق می‌کند و موانع زیادی در این خصوص وجود دارد ماهم یک سری محدودیت‌های قانونی داریم؛ در این خصوص باید اولویت‌ها بررسی و در نظر گرفته شود؛ اگر اقدام تعاونی مسکن در راستای تحول در نهضت ملی مسکن است وارد می‌شویم و دستگاه‌های نظارتی را برای رفع موانع متقاعد می‌کنیم.

عباسی تاکید کرد: ما در دولت مردمی چیزی باعنوان «نمی‌توانیم» نداریم بلکه سعی بر «می توانیم» است؛ اما ضوابطی داریم که باید آن ضوابط را در نظر بگیریم و در این خصوص زمانبندی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در زمینه تامین مسکن نگاه جهادی با تاکید بر سرعت در کار، کاهش در هزینه، انجام تعهد و صادق الوعد بودن صورت گیرد؛ مردم اگر ببینند بر اساس زمانبندی و قولی که داده شده کار پیش رود پای کارمی آیند تا کار سرعت بگیرد.

وی از همه متولیان امر خواست فاقد مسکن‌ها را درک کنند و بازنشستگان را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402072920917
  • خبرنگار : 50042