بررسی بیش از 1700 پرونده در کمیسیون احراز جانبازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ پرونده جانبازی در کمیسیون احراز مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی رضایی در نوزدهمین نشست کمیسیون احراز جانبازی که با حضوری تمامی اعضاء در ساختمان شهید رجایی برگزار شد با تاکید بر بروزرسانی پرونده ایثارگران در سامانه سجایا، بیان کرد:از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ پرونده در کمیسیون احراز جانبازی مورد بررسی قرار گرفته که این عدد در مقایسه با ایام مشابه سال گذشته، از رشد ۷۰درصدی برخوردار است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران افزود:احراز جانبازی از حساس ‌ترین و پرمشغله ‌ترین مجموعه‌های بنیاد است که دروازه ورودی به حوزه ایثارگری به شمار می‌رود و روند رسیدگی باید به ‌گونه‌ای صورت گیرد که وضعیت ایثارگران مطابق قوانین و ضوابط بررسی و تعیین شود.

وی با اشاره به ماده یک قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه‌ای که با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید با موضوع تعیین مصادیق ایثارگری تدوین شد صورت سانحه، مدارک بالینی هم‌زمان با حادثه و رأی کمیسیون پزشکی نیروی مربوطه برای تشکیل پرونده مورد نیاز است تا بنیاد شهید بتواند مستندات پرونده را با آیین ‌نامه مربوطه تطبیق دهد.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران بروزرسانی اطلاعات ایثارگران در سامانه سجایا را بمنظور افزایش سطح کیفی و کمی خدمات به ایثارگرضایی گفت:در کارگروهی که تشکیل شد، این هدف با جدیت و سرعت در حال انجام است و ما یک سایتی را برای تحقق این امر در ستاد استانی ایجاد کردیم تا کارشناسان شهرستان‌ها با حضور در این سایت و استفاده از امکانات و تجهیزات بتوانند سرعت اجرای این بروزرسانی را افزایش دهند.   از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعا در نوزده جلسه کمیسیون احراز، پرونده بیش از یک هزار و ۷۰۰ ایثارگر مورد بررسی قرار گرفته است. بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در حال ارائه خدمت به بیش از ۴۴هزار ایثارگر بومی و میهمان است.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402072316211
  • خبرنگار : 71451